Jump to content
JariV

Mini city

Recommended Posts

Kysymys kytkimen työsylinteristä, siihen kun myydään korjaussarjaa niin eikö siihen saa mistään kaikkia hiluja mitä se sisällään pitää? Eikö siel pidä olla jousi ja jotain muutakin kuin ne kaksi kumia joita korjaussarja pitää sisällään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

joissain korjaussarjoissa on joissain ei.. mut mitä sä niillä muilla hiluilla, tiivisteet vaihdat niin se on siinä 😉 seinämät tarkistat etteivät oo ihan.. entiset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kytkimen työsylinteri ei muistaakseni ollut kokonaisena uutenakaan kovin kallis. Jos nykyinen on yhtäpuuta, niin suosittelen sen ostamista

Tsekkaa ainakin mitä nykyään maksaa. Joskus oli edullinen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuossa aiemmin esillä olleesta lämppärin hanasta, elä osta uutta jos tuo on verryteltävissä toimintaan. Mulla kaksi uustuotantoa hajonnut ajossa, kolmatta en enää laita. Vähän aiheuttaa äkkiliikkeitä kun moottoritiellä tyrkkäsee jäähdytinnesteet tuulilasille..

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 tuntia sitten, Hude kirjoitti:

Tuossa aiemmin esillä olleesta lämppärin hanasta, elä osta uutta jos tuo on verryteltävissä toimintaan. Mulla kaksi uustuotantoa hajonnut ajossa, kolmatta en enää laita. Vähän aiheuttaa äkkiliikkeitä kun moottoritiellä tyrkkäsee jäähdytinnesteet tuulilasille..

Pitääpä tässä joku päivä ottaa irti ja tutkia onko mitää tehtävissä. Juuri mitään ei tapahdu kun kajuutan puolelta kiskoo nupista, konehuoneen puolella liikkuu vipu pikkuisen reilummalla voimalla 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Luultavasti vaijeri jumissa,miulla saattas pari ehjää vanhaa löytyä.En ole itse noita enää käyttäny,oon korvannu ne käsiventtiilillä,venttiili puhaltimen viereen sisälle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko kellään kokemusta tarvikemallin mekaanisista bensapumpuista, tekeekö niillä mitään. Ei taida suomessa kukaan muita myydä vai saako jostain ihan alkuperäistä? Moottorin kylkeen tulevaa. Tänään piti ratti irroittaa, mut se pentele on niin tiukassa että tokmannin kaks jalkanen ulosvedin vaan vääntyy. Missään oo ikinä ollu yhtä tiukassa. Täytyy hakea joku järeempi vedin. Se hässäkkä johon viikset tulee kiinni ja pitäisi kiristyä niin katkennu sellain kieli ja sen takia rattia irti että pääsis kunnolla ihmettelemään. Jos jollain ois lahti-hollola akselil kaks ylimääräistä peltivannetta joissa päällä kumit jotka pitää ilmaa ni voisin ostaa pois=)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bensapumput on ollu toimivia tarvikkeinakin.Ratin irrotukseen en ole ikinä ulosvetäjää tarvinnut.Kumivasaralla altapäin lyönti ja nytkyttely on riittäny.Tiukemmat sitten pistepuikolla akselin päähän lyömällä,aina on lähteny rattia hajottamatta.Tietenkin vähän voitelua booreihin.Tarvii aina sen iskun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helpostihan se sitten loppuviimeks lähti. Toi onkin koko vilkkuviiksi paketti jossa tuo kiristin on hajalla. Sellanen kait sitten pitäs löytää. Alkuperäistä bensapumppuakin saa vielä ja muutaman euron kalliimpi ku tarvike.

IMG_20181030_101436.jpg

IMG_20181030_101059.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarvikemallin mekaaninen pumppu on mulla toiminut lähelle 10 vuotta moitteetta. ja on muuten tarvike-/uustuotantomallin vilkkuviiksi on sama ongelmakapistus kuin tarvikehanatkin, susia jo syntyessään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Termarin alla oleva alumiinityypikilpi niin ruosteessa ettei siitä saa selvää. Kertooko tuo lohkon takana oleva numero jotain? Joku jossain ketjussa kyseli tämän ikäisen lohkon väriä ja ilmeisesti musta tämänikäisissä mutta tämä ollut vihreä, venakoppa, tuhkaluukut ja jakopään koppa mustia. Tiedä sit onko itse joskus maalattu.  Entä onko kyseinen kaasari HS4?

IMG_20181106_222955.jpg

IMG_20181026_213745.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haynesin SU-kirja 299  kertoo seuraavaa FZX1146 Mini 1000 1976 HS4, neula NZX4005 eli ADE, männänjousi AUC4387 ja suutin LZX1111.

Onko kaiketi vielä capstat versio?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kellekkään olisi jäänyt vihreää moottorin lohkon maalia myytäväksi asti. Brittiosista kertoi ettei tököttiä enää saa. Tai osaisiko joku kertoa mistä saisi?

Share this post


Link to post
Share on other sites

RAL sävyt on aika karkeasti sinnepäin. Parempi olisi kun joku kertoisi oikean NCS värikoodin niin sitten sitä saisi joka paikasta, vaikka ei noita vanhoja kaavoja olisikaan uusilla maaleilla.

 

NCS koodisto on moderni versio RAL koodeista. Niillä saa todella tarkasti oikean sävyn tämmöisiin hommiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun ei vanhoja kaavoja ole. Ei voi sekoittaa.  Alkuperäinen mowog liuska löytyy monestakin automaalikaupasta ja tekevät uuden värin skannaamalla siitä. Samalla sen skannasivat ral muotoon sillä helpompi on teettää vaikka Miranooliin.    

Ilmeisesti noiden alkuperäisten sävyjen erotkin olleet lähtökohtaisestikin suuria esim:

http://www.theminiforum.co.uk/forums/topic/259611-bmc-engine-green-paint-code/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akku tarvisi ostaa kun ei tullut mukana minkäänlaista ja kun noita mittoja katselee niin yleensähän nuo ovat alhaalta kiinnitettäviä niin onko se lipare laskettu mittoihin mukaan? onko joku lähiaikoina käynyt akkuostoksilla. Kärkkäinen lahdessa tarjoaa edullista carbon 60AH mitoiltaan 245x175x175 hintaan 39.90. Ei se akkukotelon leveys ole paljoa päälle tuon 175 et mahtuuko.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samoin tuo Tundra Roverin kartalta. Luhtasaari ainakin aikoinaan 80 luvulla sanoi sen olevan oikea, eikä kukaan ole moittinut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...