Jump to content
JariV

Mini city

Recommended Posts

Eilen vertasin vanhan lohkon alkuperäistä vihreää RAL 6003:een(Olive green) niin oli ihan sama sävy tai ainakin niin hyvä ettei eroa vanhasta mielestäni yhtään.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 minuuttia sitten, JariV kirjoitti:

Kuuluuko tuo moottorin alatukivarsi olla tuollainen vai onko sen joku hitsannu yhteen?

IMG_20181227_222959.jpg

Enpä muista että siinä tuollainen "mötikkä" olisi, muuten muistaakseni tuollainen, vai mitä kohtaa tarkoitat?

PS. Vaihteensiirtäjästä tipahtaa just putkisokka! (taidat ollakin irrottamassa sitä?) 🙂

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

On ilmeisesti hitsattu toinen pää koneen yläkiinnikkeestä.Ehkä menny kumit sököksi ja on ollu ylimääräinen ehjä koneen kiinnike.Ainakin siihen löytyy kumit helpommin.Nuo kumit ei oikein kestä öljyä.

Yksi mutterikin puuttuu peräkopasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On sitä ennen vanhaan oltu kekseliäitä:) En ole putkisokkaan koskenut varmaan entinen omistaja laittanut vaan valeeseen kiinni jos ollut irti ja peräkopan mutterikin valmiiksi puuttunut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuo sokka tuppaa joskus lähteä itekseen kulkemaan,laita uusi ja varmista se klemmarilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olisiko jollain laittaa kuvaa takakelkan takakiinnityksen kohdasta alta? Millaisen korjauspellin tarvitsen. Eikö siinä ole pari peltiä päällekkäin/vahvikkeena.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Öljypropun kierre? Osaisiko joku auttaa. Tuli tilattua uusi magneetilla oleva proppu M16 ja öljyt ulos ja yllätys yllätys olikin joku edellinen omistaja tuollaisen pultin askarrellut M18. No tilasin sitten tuollaisen magneetilla varustetun M18 miniin sopivan propun mutta ei tuo kierre natsaa 🙂  mikä tuo kierre on jotta osaisin oikeanlaisen jostain hommata?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 tuntia sitten, JariV kirjoitti:

Öljypropun kierre? Osaisiko joku auttaa. Tuli tilattua uusi magneetilla oleva proppu M16 ja öljyt ulos ja yllätys yllätys olikin joku edellinen omistaja tuollaisen pultin askarrellut M18. No tilasin sitten tuollaisen magneetilla varustetun M18 miniin sopivan propun mutta ei tuo kierre natsaa 🙂  mikä tuo kierre on jotta osaisin oikeanlaisen jostain hommata?

Siihen on voitu vääntää mikä kierre vaan jos alkuperäinen on tuhoutunut. Koita erilaisia pultteja siihen, sillai ainakin löytyy oikea kierre.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alkuperäinen kierrehän on 5/8" UNC mutta kaikenlaisia virityksiä on tullut vastaan joten FD100L:n kytke ja kokeile menetelmä lienee paras kierteen selville saamiseksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikös sen kierteen tyypin voi kierrekammalla mitata siitä reijässä olleesta pultista? Jos sinne M18 on väkisin kierretty, niin tuskin siellä valmiina on mitään ehjää kierrettä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miten sä kuvittelet ostavasi oikean propun jos et tiedä reiän kierrettä ? Ihan peruslähtökohta on ettei vanhoissa Mineissä ole millikierteitä. Uudemmissa on. Toinen perussääntö on ettei Minin alumiinivaluissa ole hienoja kierteitä. Lähes poikkeuksetta ne on UNC. 5/8 UNC on kuta kuinkin 16 mm ulkohalkaisijaltaan. Jos laatikon kierteet on paskana niin seuraava millinen vaihtoehto on M18. Toi sun proppus näyttää hienokierteiseltä, joko 1 mm tai todennäköisesti 1,5 mm nousulla. Se ei mene normi M18 kierteelle jonka vakionousu on 2,5. Eli alottaisin kokeilut tavallisella M18 pultilla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siis tilasin tuon propun liikkeestä joka täälläkin mainostanut. Tilaukseen laitoin että löytyykö vastaavalla kierteellä M18 koossa joka on alkuperäisessä ja sellainen piti löytyä. Vaikeasti selitetty. Laitan tuon vanhan pultin joka siinä olikin ja asia ratkaistu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos tilasit propun M...tronilta kannattaa olla yhteydessä heihin.   Voi olla tullut väärä osa.

Minulle tuli ap kisakytkilevy joka osottautuikin ihan eri levyksi.   Selvittivät nopeasti asian ja heidän tukkurin kanssa ollut ongelmia.

Aivan vanhingossa satuin googlettamaan levyssä olevat numerot..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 30.10.2018 at 10.27, JariV kirjoitti:

Helpostihan se sitten loppuviimeks lähti. Toi onkin koko vilkkuviiksi paketti jossa tuo kiristin on hajalla. Sellanen kait sitten pitäs löytää. Alkuperäistä bensapumppuakin saa vielä ja muutaman euron kalliimpi ku tarvike.

 

 

Tässä on mun korjaus 😀 M4 kierteet muoviin ja klemmarinpätkästä "kiristäjä"

DSC_0008_1.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 7.11.2018 at 10.40, JariV kirjoitti:

Termarin alla oleva alumiinityypikilpi niin ruosteessa ettei siitä saa selvää. Kertooko tuo lohkon takana oleva numero jotain? Joku jossain ketjussa kyseli tämän ikäisen lohkon väriä ja ilmeisesti musta tämänikäisissä mutta tämä ollut vihreä, venakoppa, tuhkaluukut ja jakopään koppa mustia. Tiedä sit onko itse joskus maalattu.  Entä onko kyseinen kaasari HS4?

 

 

Tän ikäisessä kone on musta (74 eteenpäin??)

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 29.10.2018 at 15.31, Turbo 69 kirjoitti:

Luultavasti vaijeri jumissa,miulla saattas pari ehjää vanhaa löytyä.En ole itse noita enää käyttäny,oon korvannu ne käsiventtiilillä,venttiili puhaltimen viereen sisälle.

Nyt vihdoin ehdin tätä kopasemaan: vaijeri jumissa, itse venttiili liikkuu edestakaisin kun liikuttaa kohdasta johon vaijeri tulee. Onko hää siis ok vai voiko silti olla rikki?
Turbo 69llä jos ylimääräisiä niin voisin lunastaa

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 24.1.2019 at 18.33, Tuomo kirjoitti:

Tässä on mun korjaus 😀 M4 kierteet muoviin ja klemmarinpätkästä "kiristäjä"

DSC_0008_1.JPG

Minäkin huvikseni värkkäilin ja porasin reiän ja M2 pultilla lipare yhteen ja liimaa väliin. Ihmeen hyvin onnistui poraus keskelle.

IMG_20190304_180151.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...