Jump to content
JariV

Mini city

Recommended Posts

14 minuuttia sitten, JariV kirjoitti:

Kuuluuko tuo moottorin alatukivarsi olla tuollainen vai onko sen joku hitsannu yhteen?

IMG_20181227_222959.jpg

Enpä muista että siinä tuollainen "mötikkä" olisi, muuten muistaakseni tuollainen, vai mitä kohtaa tarkoitat?

PS. Vaihteensiirtäjästä tipahtaa just putkisokka! (taidat ollakin irrottamassa sitä?) 🙂

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

On ilmeisesti hitsattu toinen pää koneen yläkiinnikkeestä.Ehkä menny kumit sököksi ja on ollu ylimääräinen ehjä koneen kiinnike.Ainakin siihen löytyy kumit helpommin.Nuo kumit ei oikein kestä öljyä.

Yksi mutterikin puuttuu peräkopasta.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Öljypropun kierre? Osaisiko joku auttaa. Tuli tilattua uusi magneetilla oleva proppu M16 ja öljyt ulos ja yllätys yllätys olikin joku edellinen omistaja tuollaisen pultin askarrellut M18. No tilasin sitten tuollaisen magneetilla varustetun M18 miniin sopivan propun mutta ei tuo kierre natsaa 🙂  mikä tuo kierre on jotta osaisin oikeanlaisen jostain hommata?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
4 tuntia sitten, JariV kirjoitti:

Öljypropun kierre? Osaisiko joku auttaa. Tuli tilattua uusi magneetilla oleva proppu M16 ja öljyt ulos ja yllätys yllätys olikin joku edellinen omistaja tuollaisen pultin askarrellut M18. No tilasin sitten tuollaisen magneetilla varustetun M18 miniin sopivan propun mutta ei tuo kierre natsaa 🙂  mikä tuo kierre on jotta osaisin oikeanlaisen jostain hommata?

Siihen on voitu vääntää mikä kierre vaan jos alkuperäinen on tuhoutunut. Koita erilaisia pultteja siihen, sillai ainakin löytyy oikea kierre.

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Eikös sen kierteen tyypin voi kierrekammalla mitata siitä reijässä olleesta pultista? Jos sinne M18 on väkisin kierretty, niin tuskin siellä valmiina on mitään ehjää kierrettä

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Miten sä kuvittelet ostavasi oikean propun jos et tiedä reiän kierrettä ? Ihan peruslähtökohta on ettei vanhoissa Mineissä ole millikierteitä. Uudemmissa on. Toinen perussääntö on ettei Minin alumiinivaluissa ole hienoja kierteitä. Lähes poikkeuksetta ne on UNC. 5/8 UNC on kuta kuinkin 16 mm ulkohalkaisijaltaan. Jos laatikon kierteet on paskana niin seuraava millinen vaihtoehto on M18. Toi sun proppus näyttää hienokierteiseltä, joko 1 mm tai todennäköisesti 1,5 mm nousulla. Se ei mene normi M18 kierteelle jonka vakionousu on 2,5. Eli alottaisin kokeilut tavallisella M18 pultilla.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Siis tilasin tuon propun liikkeestä joka täälläkin mainostanut. Tilaukseen laitoin että löytyykö vastaavalla kierteellä M18 koossa joka on alkuperäisessä ja sellainen piti löytyä. Vaikeasti selitetty. Laitan tuon vanhan pultin joka siinä olikin ja asia ratkaistu.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jos tilasit propun M...tronilta kannattaa olla yhteydessä heihin.   Voi olla tullut väärä osa.

Minulle tuli ap kisakytkilevy joka osottautuikin ihan eri levyksi.   Selvittivät nopeasti asian ja heidän tukkurin kanssa ollut ongelmia.

Aivan vanhingossa satuin googlettamaan levyssä olevat numerot..

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
On 30.10.2018 at 10.27, JariV kirjoitti:

Helpostihan se sitten loppuviimeks lähti. Toi onkin koko vilkkuviiksi paketti jossa tuo kiristin on hajalla. Sellanen kait sitten pitäs löytää. Alkuperäistä bensapumppuakin saa vielä ja muutaman euron kalliimpi ku tarvike.

 

 

Tässä on mun korjaus 😀 M4 kierteet muoviin ja klemmarinpätkästä "kiristäjä"

DSC_0008_1.JPG

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
On 7.11.2018 at 10.40, JariV kirjoitti:

Termarin alla oleva alumiinityypikilpi niin ruosteessa ettei siitä saa selvää. Kertooko tuo lohkon takana oleva numero jotain? Joku jossain ketjussa kyseli tämän ikäisen lohkon väriä ja ilmeisesti musta tämänikäisissä mutta tämä ollut vihreä, venakoppa, tuhkaluukut ja jakopään koppa mustia. Tiedä sit onko itse joskus maalattu.  Entä onko kyseinen kaasari HS4?

 

 

Tän ikäisessä kone on musta (74 eteenpäin??)

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
On 29.10.2018 at 15.31, Turbo 69 kirjoitti:

Luultavasti vaijeri jumissa,miulla saattas pari ehjää vanhaa löytyä.En ole itse noita enää käyttäny,oon korvannu ne käsiventtiilillä,venttiili puhaltimen viereen sisälle.

Nyt vihdoin ehdin tätä kopasemaan: vaijeri jumissa, itse venttiili liikkuu edestakaisin kun liikuttaa kohdasta johon vaijeri tulee. Onko hää siis ok vai voiko silti olla rikki?
Turbo 69llä jos ylimääräisiä niin voisin lunastaa

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
On 24.1.2019 at 18.33, Tuomo kirjoitti:

Tässä on mun korjaus 😀 M4 kierteet muoviin ja klemmarinpätkästä "kiristäjä"

DSC_0008_1.JPG

Minäkin huvikseni värkkäilin ja porasin reiän ja M2 pultilla lipare yhteen ja liimaa väliin. Ihmeen hyvin onnistui poraus keskelle.

IMG_20190304_180151.jpg

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Luo uusi...