Jump to content
Sign in to follow this  
Manager

Vahva bensan käry takakontissa

Recommended Posts

Onko tavallista,että bensa haisee takakontissa aikalailla? Näin uutena miniharrastajana pitää kysyä..

ei vuoda ulospäin ainakaan,ja huohotinputkikin näkyy ulos menevän...jollei sit tukossa ole,se pitää viel katsastaa.

voisko kaasuuntua tankin ja tankkausputken nurkilta jostain? En oo tankkia ottanu irti viel.

mutta märkä ei ole mistään.ei se autoon sisälle niin pahasti tule,että ajoa varsin haittaisi,mutta hiukan tuo ihmetyttää.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitti vinkistä,ja todella nopeasta sellaisesta! pitääkin tarkistaa asia.nyt en varmaksi muista kun en takakontissa paljoa tehny mtn.saattoi olla just sitä.

se on totta,saattaa kärytä vaikkei varsin märäksi asti ookkaan happaantunu,mutta tulee läpi jo kaasut😀.

se ois yksi selitys..

Share this post


Link to post
Share on other sites

On kerran ollut myös tankin saumassa pohjassa niin pieni huokonen/vuoto, että haisi koko ajan, mutta märkää ei missään näkynyt. Tuli tovikin etsittyä. Löytyi vasta kun tankki irti ja tarkisteltiin ilmalla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aikoinaan kun myin Cooper S:n Norjaan niin ostaja viestitteli vahvasta bensankärystä. Autossa oli vielä tuplatankit. Noh, syy löytyi alkuperäistyyppisistä letkuista joilla oli ikää about 3 vuotta. Ne vuosi ja bensa oli tietty löytänyt tiensä korin saumoista kabiinin puolelle ja imeytynyt takapenkin pehmusteisiin. Oli kuulemma vaatinut aika pitkän tuuletuksen ennen kuin olivat taas kelvolliset... 😂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitää ekaks kattoa letkut.voipi olla että pitää ottaa tankki irti kun tankilta tulee pumpulle mikä ns.selkänojassa ja siitä lähtee eteenpäin

jotain reittiä pitkin,ehkä auton alla.täytyypä tutkia kun tallille kerkeän.ei se tankkikaan uuden veroinen ole,kun lampulla sisälle kattelin,

mutta ei nuo tietty uusia enää ole😀.

tankki itsessään tais lähteä helposti irti,jos vain panta auki.ja korkki pois?..en kattonu onko muita konsteja😀

Ei ois välttämättä huono,jos putsais ja ottais irti jokatapauksessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tankki on helppo ottaa irti. Jos sulla on pa-pumppu siirretty tavaratilaan, niin ei sitä kyllä ihan hajuttomaksi kovin helposti saa. Riippuu tietysti pumpustakin ja sen liitoksista.

Mulla on Cooperissa 2 päinen "kisa" SU takakontissa ja vielä paineentasaaja/suodatin, niin kyllä siellä aina lievä bensanhaju on kun luukun avaa. En ole löytänyt vuosikymmenten aikana konstia saada täysin hajuttomaksi. Vaikka tankit on tarkistettu ja letkut/liitokset uusittu vuosien aikana muutamaankin kertaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yleisesti bensaletkuista. Perus hyllykamana autotarvikeliikkeissä on yleensä sellaista letkua mikä ei sovellu ees 98E5 käyttöön kuin tilapäisesti. Motonetistakin kaiken romun keskeltä pyytämällä saa kunnon letkua, Gates Barricade pitäisi kestää toivottavasti vuosikymmeniä E85 käytössäkin eikä tule tuoksuja läpi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu,iso kiitos jo tähän astisista visioista.todella hienoa!😀

Joo,pumppu on takaluukussa tosiaan,ja sitä paineensäädintä vähän hain,mutten mtn löytäny...pumppuja on tietty monenlaisia,et voihan 

tuo olla,ettei liikaa puske tupla weberille...no se nyt ei tietysti vaikuta taas tähän takaluukun hajuihin😀.

pirun vanhan näkönen pumppu,pitäis oikeen ottaa kuva,et jos joku tunnistais.et onko laita ollenkaan suoraan kaasarille.

ainakin satsia saa,sen tiedän,mutta ei kaasari nyt ainakaan sillai mtn tulvi.mut yritetään nyt pysyä täs hajuasiassa😀

Melkein ois parasta uusia kaik letkut mitä takaloorassa,ni ainakin tietää ne..eikä se nyt niiin valtava ongelma ole,että ajoa haittaisi,

mutta kyllä sitä enempi ilmassa on,mitä yleensä on edellisissä vastaavissa harrasteissa ollu.😀.ja ehkei nyt pääse kaasut karkuunkaan,kun tilkitsin takalooran vesireikiä😳,ja muitakin reikíä mitä löytyi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itsellä muistaakseni bensapaineet n. 0.20 bar:ia .

Kopioitu Free Technicsin sivuilta:
"Bensanpaine suositus Weberille ja Dellortolle  on 0.15-0.20 bar. Monet mekaaniset vakiopumput tekee enemmän, esim Volvo ja Ford useimmiten 0.40 bar. Kaikki vähänkin uskottavat sähköpumput tekee aina ylipaineen. Vain kaikista kevyimmillä sähköpumpuilla paine voi olla sopiva.  Pumppu joka riittää 150 hepan koneelle tekee ylipaineet. Mittaa niin tiedät. Turha arvailla. Paineensäädin vaan väliin ja paine kohdalleen niin asia on kunnossa. Ihan turha kokeilla kuinka kauan neula sattuu kestämään ylipainetta"

ja tuossa linkki ko ohjesivulle:
http://freetechnics.fi/info/vinkkejae.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mie erehdyin vetämään bensalinjat sisä kautta,pikkunen bensa käry aina,kun ollu ikkunat kiinni yön yli.Letkut parasta mahdollista,mut silti liitos kohdat ilmeisesti aina vähän antaa hajua.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minuuttia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Mie erehdyin vetämään bensalinjat sisä kautta,pikkunen bensa käry aina,kun ollu ikkunat kiinni yön yli.Letkut parasta mahdollista,mut silti liitos kohdat ilmeisesti aina vähän antaa hajua.

jos sisällä vetää niin eikö kannattaisi liitokset jättää kuitenkin konehuoneen ja tavaratilan puolelle, sisävedon hoitaa teflonputkella.

Share this post


Link to post
Share on other sites
47 minuuttia sitten, Mini1380 kirjoitti:

jos sisällä vetää niin eikö kannattaisi liitokset jättää kuitenkin konehuoneen ja tavaratilan puolelle, sisävedon hoitaa teflonputkella.

Jep, jos sisäkautta niin mä vetäisin bensaletkut teräsputken sisään, kuten kilpureissakin. Kaikkein varmin mielestäni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

On ne muuten noin,mutta "varatankki"/kierrätys pönttö on entisen takapenkin alla.Pitää tehdä siihen kotelointi ja tuuletus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aattelin et kerrotaan tilannetieto nyt tämän rojektin osalta😀,

juu elikkäs lähtevä kumiletku oli aika haprakka,mutta lopulta kuitenkin tankki oli se syyllinen tähän käryyn.

oli täysin loppu.ja sisältä hapokas,ja oli sitä joku joskus paikkaillukin😀.sitkun oli irti ja anturikin irti niin näki vasta todellisen tilanteen.

meni vasta nyt vaihtoon,kun sain hyvän käytetyn tankin harrastajalta.

ei vanha tankkikaan tosiaan allensa kussu,mutta hengitti sitten vaan.

että näin tällä kertaa päästiin kärystä eroon.uusin koko bensalinjan letkut samalla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...