Jump to content
nichlas

Mini Cooper S klopisee

Recommended Posts

Tervehdys kaikille,

Autooni Mini Cooper S R56 vm-09 tuli hetki sitten mieletön klopina. Vaihdoin itse jarrut ympäriinsä ja oletin että ääni liittyy siihen mutta kahden huoltomiehen katsastamana eivät ole löytäneet jarruista mitään vikaa.

Itse löysin youtuben kautta toisen autoilijan jolla  on ihan sama klopina. Tässä linkki tuohon pätkään: https://www.youtube.com/watch?v=Gda0RkiSz38

Onko jollain ollut samaa ongelmaa, ja jos on ollut mitä olette asialle tehneeet?

Leffan foorumista ymmärtäisin että liittynyt joisiin? Olisiko jousi saattanut päästä pyörähtämään tai joku välikummi pudota paikaltaan kun on jarrut vaihdettu? Vai olenkohan ihan hakuteillä..?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tervetuloa Foorumille! Noo, perus-kolinat alustasta eli alapallo/ koiranluut? Tuleeko etu- vai takapäästä autoa? Takaluukun lukko kolisee usein....Ja takana usein myös taka kallistuksen vakajaan kumipuslat. Takapäästä molempien vakaajan koiranluut irti ja vakaajatanko hetkeksi kiinni koriin vaikka nippusiteellä ja koeajolle, jos tuli hiljaista niin vika on edellä mainituissa osissa.Vakaajan kumipuslia on eri kokoisella reijällä , esim. jos on auto sport-jousitus optiolla , on vakaaja paksumpi...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 6.1.2019 at 18.34, holkki kirjoitti:

Tervetuloa Foorumille! Noo, perus-kolinat alustasta eli alapallo/ koiranluut? Tuleeko etu- vai takapäästä autoa? Takaluukun lukko kolisee usein....Ja takana usein myös taka kallistuksen vakajaan kumipuslat. Takapäästä molempien vakaajan koiranluut irti ja vakaajatanko hetkeksi kiinni koriin vaikka nippusiteellä ja koeajolle, jos tuli hiljaista niin vika on edellä mainituissa osissa.Vakaajan kumipuslia on eri kokoisella reijällä , esim. jos on auto sport-jousitus optiolla , on vakaaja paksumpi...

Mulle ei toiminut juutubelinkki. Mulla perä kolisi ja noilla kumipuslien vaihdolla lähti kolina. Arvelisin että ne myös sinulla vaihtokunnossa. Foorumilla ollut aikasemmin juttua, että ne kovettuu ajanmyötä joten ne kannattaa vaihdattaa kun ei kovinkaan paljoa maksa. Kolinoihin katsastusmies voi olla paras kaveri löytämään väljyydet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitos vastaajille! Vahvistatte uskomustani että vakauttajan puslat vaihtoon 🙂 Osat tilauksessa ja viikonloppuna vaihtoon.

PS! Alueen Minin virallinen huoltaja oli sitä mieltä että moottori on irti 😄, toivottavasti puslien vaihto riittää.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

On niissä ollut sitäkin vikaa. Vaihdoin myös kytkinremontin yhteydessä moottorin alakorvan puslat parempiin ja ylemmän puslan myös.

 

Ne piti meteliä kiihdyttäessä ja jarruttaessa, vakaajan puslat aina montuissa ja epätasaisella ajaessa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kaikki noi edellämainitut on tehtävissä ihan tunkin ja hylsysarjan avulla jos vähänkään osaa. 

 

Korjaamolla kallista teettää. Taisi olla vakaajanpuslien vaihto 150€ arviolla osineen.

Puslat oli omassa 30€ powerflexin puslilla ja työtä se tunnin verran(että sai pultit oikeastaan vaan auki).

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meneekö näistä Gen.2 autoista moottorin puslia/kumeja? Olin siinä luulossa ,että se oli Gen 1. synti....No,itse ajelen Powerflexin keltaisella moottorin vääntötangon puslalla, joka lähtee talveksi tallin hyllyyn, jotta kojelaudan yms. häiriö resonanssit pysyy siedettävinä....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Se ylin menee just gen1 autoissa eli se kallein "hydraulinen" uudemmassa parempi. Muut puslat on perus kumipuslia jotka on kuluvia osia ja rispaantuvat.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...