Jump to content
Ampuja

Mini tulee taloon / Gen1 vs. Gen2

Recommended Posts

On 14.1.2019 at 08.05, next kirjoitti:

Ei siis kannata hylätä one mallia sen takia. Varustelutaso määrittää ne mitä nyt haet ilmeisesti cooperista.

Vakionopeudensäädin harvinaisuus gen1 versioissa mutta jos se pakollinen niin joudut melkein suoraan hommaamaan sen uudemman korisen jotta se melkein kaikissa on.

Aivan totta, ei Onea kannata tyystin unohtaa. Kyllä minä siihenkin suuntaan olen jo katsellut.

Kun se oikeanlainen osuu kohdalle, niin se on sitten siinä.

Tämä Onen tehon kasvattaminen tapahtuu jollain softamuutoksella, koska pellin alla oleva tekniikka on kuitenkin sama?

 

Kaksi Gen1 Cooperia on nyt ostomielessä tutkittu ja molemmissa on vakkari ollut. On tuo toki harvinainen, sitä en kiellä.

Olen luottavaisin mielin ja uskon, että se löytyy myös siitä yksilöstä joka valikoituu ostettavaksi. Ei lyödä vielä hanskoja tiskiin.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
11 minuuttia sitten, next kirjoitti:

Vähissä on kotimaassa kyllä noi alle 150tonnia ajetut r52/53 koriset. Suosittelen suoraan katsomaan sitä uudempaa korimallia jotta kilsat matalammat.

Tai sitten haettava ruotsista.

Miksi suosittelet, kun niitä kuitenkin on?

Yksikin riittää ja kahta sellaista on jo koeajettu. Kauppa on näissä tapauksissa kaatunut, joko ruosteeseen tai kolarihistoriaan. Ei sovi luovuttaa liian helpolla.

Uudempaa Gen2 mallia en osta.

Niin kauan etsitään, että sopiva vm.2004-2006 One/Cooper tulee vastaan. 🙂👉🚘

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Juuri siitä syystä niitä ei ole jos kriteerit on ruosteeton, kolaroimaton, vakionopeudensäädin, kilometrit alle 200reilusti.

Ja siis kotimaassa ei juurikaan ole. Ruotsissa ja Saksassa löytyy josta ruotsi tällä hetkellä parempi paikka hakea.

 

Lisään vielä että kyllä niitä täälläkin on mutta sitten puhutaan mun mielestä 3-6kk etsintä ajasta mutta sehän ei ole ongelma jos on auto millä ajaa sen aikaa.

 

Muuten voisin omaani tarjota mutta siinä ei ole vakkaria, se on avoauto ja sillä on ajettu jo sen 155tkm sekä sitä on kolaroitu ainakin kolme kertaa josta joka kerran tullut uusia osia eikä itse kantavan rakenteen muutoksia.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
2 minuuttia sitten, next kirjoitti:

Lisään vielä että kyllä niitä täälläkin on mutta sitten puhutaan mun mielestä 3-6kk etsintä ajasta mutta sehän ei ole ongelma jos on auto millä ajaa sen aikaa.

Etsimiseen menee se aika mitä siihen menee. Asialla ei ole kiire. 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mua ei niin hevoset kiinnosta vaan muuten itse laite.

 

Lukko on muttei varmuutta mikä. Rullat on molemmat vaihdettu muttei tietoa mitkä.

Kytkin on sintteri ja asetelma jäykkä sekä vauhtipyörä on kevyempi selkeästi.

En itse ole käynyt potkimassa mutta asioista tietämätön kävi mutta ei vielä niin herättänyt että kävisin koeajamassa.

Saisi koko päiväksi ajoonkin.

 

Hinta enemmän mietityttää kun tolla saa jo rakennettua vaikka siitä 6500€ s mallista saman menijän ja ei ole rahaa uponnut edes tuota vielä.

 

Itselleni siis uutta katselen.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, holkki said:

Quaife lukosta maininta, tekeekö Miniin muita kuin Torsen lukkoja?

Quaifehan ei tarkkaan ottaen ole torsen. 😉 Mutta joo, ei Quaife tee kuin yhtä mallia, ainakaan Miniin.

 

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Mä taas ymmärrän quaifen tässä tapauksessa palalukoksi?

 

Käyn tsekkaamassa niin sillä se selviää, palalukon kuulee heti parkkipaikalla jo pyörittäessä.

 

Meinasin tässä sitä vaan ettei siellä nyt autoliike myy quaifea ja onkin se minin vakio 25% lukko?

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Jees quaife ei siis niitä tee näkyy etuvetoisiin tai ainakaan miniin. Kaazin lukon huomaisi helposti mutta taitaa olla tekemätön paikka todeta tuota mikä siellä sitten oikeasti on.

 

Täytyy mennä käymään ja koeajaa kun kuulemma ei ole mukavin kytkin, tiedä sitten miksei kun sintteriä on kyllä ihan helppo ajaa omasta mielestä.

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Joo, Quaife ATB on torsen-tyyppinen, mutta ihan oma patenttinsa. Toimii samalla tavalla toki, mutta jotain ne on ainakin omasta mielestään siihen parantaneet. 😝

Talvikeleillä Minin orkkis 25% kitkalukko toimii paremmin kuin Quaife, mutta radalla Quaife ei aiheuta turhia suunnan muutoksia, vaan menee paremmin sinne minne ohjataan. Pikkuisen Quaifen talvikäytös tuntui parantuvan Redline 75W90NS -öljyillä, mutta kun on riittävän liukasta, niin kyllä se edelleen tuntuu yksivetoiselta. Nyt jos olisin lukkoa valkkaamassa kadulle ja satunnaiseen ratailuun, niin laittaisin Wavetracin: http://www.wavetrac.net/

Jaa viesti


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Vastaa aiheeseen...

×   Olet liittänyt muotoiltua sisältöä.   Poista muitoilu

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Edellinen sisältösi on palautettu.   Poista sisältö

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Ladataan...

×
×
  • Luo uusi...