Jump to content
Ampuja

Mini tulee taloon / Gen1 vs. Gen2

Recommended Posts

On 14.1.2019 at 08.05, next kirjoitti:

Ei siis kannata hylätä one mallia sen takia. Varustelutaso määrittää ne mitä nyt haet ilmeisesti cooperista.

Vakionopeudensäädin harvinaisuus gen1 versioissa mutta jos se pakollinen niin joudut melkein suoraan hommaamaan sen uudemman korisen jotta se melkein kaikissa on.

Aivan totta, ei Onea kannata tyystin unohtaa. Kyllä minä siihenkin suuntaan olen jo katsellut.

Kun se oikeanlainen osuu kohdalle, niin se on sitten siinä.

Tämä Onen tehon kasvattaminen tapahtuu jollain softamuutoksella, koska pellin alla oleva tekniikka on kuitenkin sama?

 

Kaksi Gen1 Cooperia on nyt ostomielessä tutkittu ja molemmissa on vakkari ollut. On tuo toki harvinainen, sitä en kiellä.

Olen luottavaisin mielin ja uskon, että se löytyy myös siitä yksilöstä joka valikoituu ostettavaksi. Ei lyödä vielä hanskoja tiskiin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vähissä on kotimaassa kyllä noi alle 150tonnia ajetut r52/53 koriset. Suosittelen suoraan katsomaan sitä uudempaa korimallia jotta kilsat matalammat.

Tai sitten haettava ruotsista.

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 minuuttia sitten, next kirjoitti:

Vähissä on kotimaassa kyllä noi alle 150tonnia ajetut r52/53 koriset. Suosittelen suoraan katsomaan sitä uudempaa korimallia jotta kilsat matalammat.

Tai sitten haettava ruotsista.

Miksi suosittelet, kun niitä kuitenkin on?

Yksikin riittää ja kahta sellaista on jo koeajettu. Kauppa on näissä tapauksissa kaatunut, joko ruosteeseen tai kolarihistoriaan. Ei sovi luovuttaa liian helpolla.

Uudempaa Gen2 mallia en osta.

Niin kauan etsitään, että sopiva vm.2004-2006 One/Cooper tulee vastaan. 🙂👉🚘

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juuri siitä syystä niitä ei ole jos kriteerit on ruosteeton, kolaroimaton, vakionopeudensäädin, kilometrit alle 200reilusti.

Ja siis kotimaassa ei juurikaan ole. Ruotsissa ja Saksassa löytyy josta ruotsi tällä hetkellä parempi paikka hakea.

 

Lisään vielä että kyllä niitä täälläkin on mutta sitten puhutaan mun mielestä 3-6kk etsintä ajasta mutta sehän ei ole ongelma jos on auto millä ajaa sen aikaa.

 

Muuten voisin omaani tarjota mutta siinä ei ole vakkaria, se on avoauto ja sillä on ajettu jo sen 155tkm sekä sitä on kolaroitu ainakin kolme kertaa josta joka kerran tullut uusia osia eikä itse kantavan rakenteen muutoksia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 minuuttia sitten, next kirjoitti:

Lisään vielä että kyllä niitä täälläkin on mutta sitten puhutaan mun mielestä 3-6kk etsintä ajasta mutta sehän ei ole ongelma jos on auto millä ajaa sen aikaa.

Etsimiseen menee se aika mitä siihen menee. Asialla ei ole kiire. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Millähän eväillä tuossa on yli 250hv... 😄 Pelkkä ahtimen rulla ei taida nostaa JCW:n huipputehoja montaakaan hepoa. Softalla pääsee sinne GP:n 218 heppaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mua ei niin hevoset kiinnosta vaan muuten itse laite.

 

Lukko on muttei varmuutta mikä. Rullat on molemmat vaihdettu muttei tietoa mitkä.

Kytkin on sintteri ja asetelma jäykkä sekä vauhtipyörä on kevyempi selkeästi.

En itse ole käynyt potkimassa mutta asioista tietämätön kävi mutta ei vielä niin herättänyt että kävisin koeajamassa.

Saisi koko päiväksi ajoonkin.

 

Hinta enemmän mietityttää kun tolla saa jo rakennettua vaikka siitä 6500€ s mallista saman menijän ja ei ole rahaa uponnut edes tuota vielä.

 

Itselleni siis uutta katselen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
21 hours ago, holkki said:

Quaife lukosta maininta, tekeekö Miniin muita kuin Torsen lukkoja?

Quaifehan ei tarkkaan ottaen ole torsen. 😉 Mutta joo, ei Quaife tee kuin yhtä mallia, ainakaan Miniin.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikös se juurikin ole Torsen tyyppinen tasauspyörästö, uudempaa sukupolvea vain kuin alkuperäiset.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä taas ymmärrän quaifen tässä tapauksessa palalukoksi?

 

Käyn tsekkaamassa niin sillä se selviää, palalukon kuulee heti parkkipaikalla jo pyörittäessä.

 

Meinasin tässä sitä vaan ettei siellä nyt autoliike myy quaifea ja onkin se minin vakio 25% lukko?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jees quaife ei siis niitä tee näkyy etuvetoisiin tai ainakaan miniin. Kaazin lukon huomaisi helposti mutta taitaa olla tekemätön paikka todeta tuota mikä siellä sitten oikeasti on.

 

Täytyy mennä käymään ja koeajaa kun kuulemma ei ole mukavin kytkin, tiedä sitten miksei kun sintteriä on kyllä ihan helppo ajaa omasta mielestä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, Quaife ATB on torsen-tyyppinen, mutta ihan oma patenttinsa. Toimii samalla tavalla toki, mutta jotain ne on ainakin omasta mielestään siihen parantaneet. 😝

Talvikeleillä Minin orkkis 25% kitkalukko toimii paremmin kuin Quaife, mutta radalla Quaife ei aiheuta turhia suunnan muutoksia, vaan menee paremmin sinne minne ohjataan. Pikkuisen Quaifen talvikäytös tuntui parantuvan Redline 75W90NS -öljyillä, mutta kun on riittävän liukasta, niin kyllä se edelleen tuntuu yksivetoiselta. Nyt jos olisin lukkoa valkkaamassa kadulle ja satunnaiseen ratailuun, niin laittaisin Wavetracin: http://www.wavetrac.net/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Quaife takuu vakuuttaa, rekkaamalla ,"ikuinen takuu kilpakäytössä".....muistaakseni...

9 tuntia sitten, Igor kirjoitti:

 Nyt jos olisin lukkoa valkkaamassa kadulle ja satunnaiseen ratailuun, niin laittaisin Wavetracin: http://www.wavetrac.net/

Igor joutuu näemmä vielä kerran päivittämään lukkonsa...😋 Noo, vähän oon talvella Minillä taas ajellut, mutta kyllä se tuntuu paremmin lähtevän valoista kuin ilman lukkoa ja tuo quiafe on kyllä tosi "hajuton & mauton", ei juuri näy arjessa sivumakuna..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on Classicissa oikein vanha kunnon Salisburyn kitkalukko, se pitää minkä lupaa mut on kyl välil "vähän" äkänen, toisaalta taas se on aito rehellinen lukko on keli mikä tahansa 😉

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nyt se sitten tapahtui. Mini tuli taloon! 😀👍

Kauan sitä etsittiin ja vähän siinä ehti jo turhautumaankin. Tarjonta kun ei ole kovinkaan laaja (johtuen rajauksesta, jonka autolle asetimme).

Kolme yksilöä käytiin tätä ennen koeajamassa. Neljäs koeajo johti sitten kauppoihin.

Rajasimme auton etsinnän siten, että vaihtoehtona oli vain ja ainoastaan vuosimallin 2005-2006 Cooper mallit.

 

Auto löytyi autoliikkeestä ja on vm.2006 Cooper. Mittarissa oli ostohetkellä 133tkm.

Auto on Suomi-auto ja tullut Metro-auton myyntirivistöön 31.03.2006 ja myyty ensimmäiselle omistajalleen 27.04.2007.

Ensimmäisenä omistajana ollut naishenkilö, on omistanut auton 12.06.2017 saakka.

Tämän jälkeen auto on ollut yhdessä osoitteessa, kahdella eri omistajalla. Kunnes tämä päätyi autoliikkeeseen, josta auton ostimme.

 

Toiveissamme oli, että auto olisi vakionopeudensäätimellä varustettu, mutta tästä vaatimuksesta kuitenkin tingittiin.

Tämä on siinä määrin harvinainen varuste ja koska kaikki muu kuitenkin natsasi, niin päätimme tehdä kaupat.

Oikeastaan rouva päätti tehdä kaupat, sillä tämä oli ensisijaisesti hänen proggiksensa (kaksi klassikko Miniä joskus omistaneena).

 

Minillä on nyt viikko ajettu ja todettu, että onhan tämä aivan fantastinen ajaa.

Huoltoa ja harrastamista on luvassa.

Toisessa ovessa on vähän sanomista ja tästä saa maalari urakana tämän kesän aikana.

Alkuperäinen soitin saa väistyä ja tilalle asennetaan liitettävyydeltään vähän parempi.

Kesärenkaiden mukana tulleet alumiinivanteet, ovat samanlaiset kuin talvivanteet.

Näiden tilalle hankitaan jotkin valkoiset vanteet. Jatketaan siltä osin tätä sivivalkoista teemaa.

 

Alla olevat kuvat löytyvät suurempana osoitteesta https://motorsport.kuvat.fi/kuvat/kulkimet/mini2/

Tämä motorsport.kuvat.fi ja kuvaaminen on minun proggikseni.📸🙂

_smaller.jpg

_smaller.jpg

_smaller.jpg

_smaller.jpg

_smaller.jpg

_smaller.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 20.3.2019 at 10.47, next kirjoitti:

Mites arvon harrastajat tälläinen?

 

Kukaan käynyt katsomassa?

 

https://m.nettiauto.com/mini/cooper-s/10305231?vifAdCount=20&vifNav=Y

Heh eipäs sitä pitkälle päässyt testaamaan.

Akku tyhjä joten ei toivoakaan saada käyntiin. 

Muutenkin jotain jäi kaivelemaan mutta ainahan se kun jobbari myy.

Käteishinta ihan sopiva mun mielestä mutta täytyisi se saada koeajettua nyt ensiksikin....

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 25.3.2019 at 20.22, skithund kirjoitti:

Onnea uudelle! Ei muuta kuin metsästys- ja puuhasteluonnea 🙂

MFSW.PDF 352 kB · 5 downloads

Iso kiitos tiedostosta. Nyt tiedän mitä homma vaatii. Kyllähän tuossa pientä askartelua on tiedossa.

Meillä on nyt yksi harrasteauto johdinsarjan osalta korjauksen alla. Se on vienyt jo isoimman puhdin johtojen vetelemiseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...