Jump to content
Sign in to follow this  
cmro85

1275 Kampiakselin tasapainotus pre verto

Recommended Posts

Kampiakseli, hihnapyörä ja kampiakseli kytkimineen lähdössä tasapainotettavaksi.

Mitä pitää ottaa huomioon pre verto kytkimen painotuksessa.

Alkujaanhan nuo on ilmeisesti painotettu erikseen ja pitäisi löytyä paineasetelmasta ja painelevystä A merkki joka kohdistetaan ylöspäin?

Nyt tarkoitus painottaa pakettina uusilla osilla, mutta ongelmaksi tulee tuo paineasetelman ja painelevyn keskittäminen. 

Oletteko tehneet homman itse valmiiksi, vai  jos pitää antaa koneistamon tehtäväksi olisiko hyviä ohjeita antaa miten se oikeaoppisesti pitäisi tehdä.

Homma nyt seisoo muutenkin kun piti puhdistaa kampiakselin kierteet ja kierretapin (5/8x16 tpi W) hankinassa menee tovi, että saa maailmalta...

Entäpä mitä pitää ottaa huomioon kasausvaiheessa, kun valmista pakettia pultataan lopuksi koneeseen kiinni?  

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mä oon luottanu sen pajan ammattitaitoon ja viisaampien sanaan, että ne kyllä tietää mitä tekee.

Tammer diesel Tampere/ Lakalaiva.

Käskivät vielä mainita, että tulee kilpailukäyttöön.

 Joskus oli puhetta niin muistaakseni painottivat erikseen ja myös yhdessä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos sulla vakio kytkinkamat, joka painaa sen 11kg, niin on ihan sama miten sen keskität.

Jos taas kevennetyt releet, niin mittaa digitönärillä käpälien etäisyys hammaskehälle. Irrota kytkinasestelma ja jätä peltilipareet kiinni vauhtipyörään. Kerro tasapainottajalle ettei vääntele niitä. Kaikkiin ykk merkattuna.

Ensin akseli, sitten vauhtipyörä, sitten vastalevy paikoilleen. 

Kun saat paketin takas, niin mittaat vastalevyn sijainnin, joka on sun tasapainotuskohta.

Minitonni sivuilla on joku pdf dokkari jossa tätäkin käsitelty.

/kimi

Share this post


Link to post
Share on other sites

A merkillä ei taida olla mitään tekemistä tasapainoituksen kanssa. Vauhtipyörää  irroitettaessa niiden pitää olla yläkuolokohdassa ettei ensiörattaan C-prikka muljahda vauhtipyörän keskiön sisään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiinni laitettaessa vielä tärkeempi merkki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Asetelma on metron uusi (oranssi+ap)ja 4kg teräsvauhtipyörä.  Painelevy jää vanha.   Jos nippuna painotan, niin pitää tietysti ohjeistaa, ettei kevenneyksiä tehdä muutakuin vauhtipyörään.

Jos lätkin tuon kasaan ja pudotan koko paketin lohkon sisälle ja kellotan painelevyn keskelle, niin eikös tuo pitäisi onnistua noin kotikonstein?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...