Jump to content
tailke

Metron jarrut miniin

Recommended Posts

En ole koskaan pitänyt holkki/prikka/mopolanka/kuminauha/rälläkkä virityksistä (enkä pidä vieläkään).

Tästä johtuen jalkauduin 40-jalkaiseen vaikka pakkasta oli yli 20 astetta ja hain osia kyseiseen muutokseen, innoittajana lähinnä turbo69:n jarrut.

Kuvat puhukoon puolestaan: metron satulat, jarrulevyt ja vetolaipat. Navat jotkut 12" navat. Satulan kiinnityspultit ERA1128.

Mielestäni kaikki toimii ilman holkkeja ja rälläköintiä.

Kommentit tervetulleita ja toivottavia.

Tapsa

metro1.jpg.09c05dcfb3d08a90faa346b2289c0bb2.jpgmetro2.jpg.0fb47f2f33bbf887f6d00342c4eaec1a.jpgmetro3.jpg.dc66faff1cec597a113fb301802b8e8a.jpgmetro5.jpg.4dcafef5a8df6a1f03a710ea56c98e65.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen samaa mieltä. Osat sopii, tai ei sovi

Rälläkkää käytetään koritöissä

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nämä minun satulat on 7.5":aan tarkoitetut,näihin ei ole alunperin olemassa jäähdytettyjä levyjä.Holkit näyttävät ihan tehdastekosilta,ei itse sorvatuilta?Tosin ei näitä varmaan valmiinakaan saa.Satulan levitys palat on itse tehty,ilmeisesti.Ei vaan ilman rälläkkää ollut tarpeeksi tilaa.

Minä ostin satulat ja levyt ilman napoja,en tiedä,minkälaiset näissä alunperin on ollu.Rälläköinti koski kääntövarsia ja ainoastaan n.1.5mm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lisäksi nuo Metron satulat on ihan eri malliset,käyvät ilman holkkeja.On todellakin hyvin tilaa,miulla meni levyt tosi lähelle.Tuli mieleen,onkohan nää edes Metron levyistä tehty?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tailke:mikä on mitta vetolaipasta levyn pintaan?Eli levystä laipan takapuolelle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olihan tuota nyt myös tutkittava omalta taholta. Jäähdytetylle levylle satulaa on levitettävä 10mm. Vetolaipasta sisäreunasta siivu pois että mahtuu satulan kanssa pyörimään.

Kuvissa punainen satula kiinteällä levityksellä ja toinen on tavallinen ilman levityspalaa. Levitystä lukuun ottamatta identtiset.

9E91A894-D8B0-481F-BF68-7A7C5BD307C9.jpeg

9BD3D10C-6631-4C45-996A-DCCC69BFF96A.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onhan toi jäähdytetty levy tietenkin hyvännäköisempi..  🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 tunti sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Nämä minun satulat on 7.5":aan tarkoitetut,näihin ei ole alunperin olemassa jäähdytettyjä levyjä.Holkit näyttävät ihan tehdastekosilta,ei itse sorvatuilta?Tosin ei näitä varmaan valmiinakaan saa.Satulan levitys palat on itse tehty,ilmeisesti.Ei vaan ilman rälläkkää ollut tarpeeksi tilaa.

Minä ostin satulat ja levyt ilman napoja,en tiedä,minkälaiset näissä alunperin on ollu.Rälläköinti koski kääntövarsia ja ainoastaan n.1.5mm.

Navat olivat alkuperäiset Minin omat ja kääntövarsista oli sheivattu vähän pois.

Share this post


Link to post
Share on other sites
7 minuuttia sitten, minorv8 kirjoitti:

Ellen ihan väärin muista niin normi Metron ja turbon vetolaipoissa on mitoissa eroa ?

Joo, sillähän se selittyisi toi satulan ja navan ahtaus?

Mitä oon nähny minissä näitä (turbo)metron jarruja niin niissä on ollu Metron navat myös, eli koko paketti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tailke:mikä on mitta vetolaipasta levyn pintaan?Eli levystä laipan takapuolelle.  Mittailen,

Tuli mieleen,onkohan nää edes Metron levyistä tehty?  Ei taida olla, mittaus kuitenkin selvittää asian

Ellen ihan väärin muista niin normi Metron ja turbon vetolaipoissa on mitoissa eroa ? Tutkin, pitäisi löytyä jarrusarja myös kiinteillä levyillä

Metron ja Minin 12" vetolaipat ovat eri mitoituksella.

mutta molemmat tapahtuu vasta huomenna.

Share this post


Link to post
Share on other sites
31 minuuttia sitten, FD100L kirjoitti:

Onhan toi jäähdytetty levy tietenkin hyvännäköisempi..  🙂

Ulkonäkö ei paljon auta,toivottavasti olis hyötyäkin...Kuten aikasemmin mainitsin,laitoin nää,kun sattu tämmöset edullisesti     löytymään.Jos eivät ole yhtään entisiä paremmat,myyn nää ens talvena pois.😆

Share this post


Link to post
Share on other sites

Levyt Turbo 69:n jarruissa ovat MiniSparesilta tilatut VENTED BRAKE DISC 8.4" GBD496, jotka sorvattiin alkuperäisten kokoisiksi. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvä.👍☝.Metron ja Minin 7.5" jarruja ei voi näköjään verrata päittäin sopivuudessa.

Miun vetolaipat 8.5" Minin vakiot.Turbo Metrossa ilmeisesti erilaiset.

Mutta,näinhän se menee,joutuu aina vähän soveltamaan.Pää-asia,että saa toimivan ja turvallisen systeemin.👌

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turbo Metron vetolaipat tuo levyä 5mm ulospäin tavallisiin verrattuna. Mulla on sellaiset hyllyssä jos tarvii mittailla tms.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Tailke,elä turhaan mittaa.Minin 8.4" vetolaippa on n.6mm paksumpi Metroa.Metron jäähdytetty levy lisäksi levenee ulospäin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 tuntia sitten, koirankoppi kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Osat sopii, tai ei sovi

Rälläkkää käytetään koritöissä

Joskus täytyy käyttää päätä ja rälläkkää harkiten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä tästä opimme?Käytä valmiita Miniin tai Metroon sopia osia,jos haluat päästä helpolla!Mutta jos teet kuin mie, ja haluat säilyttää 10" vanteet,tee näin!!Osta valmiiksi kokeiltu homma!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...