Jump to content
Mimmu

Akku

Recommended Posts

Minulla on itsellekkin käynyt kolmessa autossa niin että lataus loppunut ilman että valo syttynyt, kahdessa murtunut laturin päästä liitin/pultti mihin päävirtakaapeli tulee kiinni ja komannessa autossa laturi hajosi sisäisesti niin että lakkasi lataamasta muttei sytyttänyt latausvaloa.
LIsäksi on useita muita tapauksia mihin olen niiden 22v aikana törmännyt mitä asentajan hommia on tullut tehtyä, viimeisin parisen viikkoa sitten kun auto jätti asiakkaan tien päälle virran loputtua kun laturi sanoi sopimuksen irti ilma valon syttymistä.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Webastokäyttö kulutti akun, joten eilen vaihdettiin merkkiliikeessä uusi akku tilalle. Jo aiempina talvina kylmillä keleillä (alle -20C) monesti auton järjestelmä ei antanut webaston käynnistää sisätilapuhallusta eli kone oli kyllä ajoon lähtiessä lämmin, mutta kabiini kylmä. Tänä talvena matalan varauksen varoitusteksti ilmaantui autoon vähän väliä vaikka laturia ja pitkiä ajoja tuli käytettyä/suoritettua. Paikalliset "akkutalot" eivät osanneet palvella asiakasta, joten hoidin asian sitten merkkiliikkeessä.

 

Remuc:n softa näytti vanhalle akulle jännitteeksi aina jotain 12,2 - 12,3 V, mutta uudessa se on tyyliin 12,6 - 12,8 V. Toki tämähän ei kerro mitään akun varauksesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...