Jump to content
sir samurai

Kannen tiivisteen vaihto SPi

Recommended Posts

Olis kannen tiivisteen vaihto edessä, vuotaa öljyä kannen ja lohkon välistä vesipumpun päästä kulmasta, pakosarjan puolelta. Kannen mutterit kiristetty momenttiin oppaan mukaan. Öljyt ja jäähdytysnesteet ok, toki öljy vähenee ja tiputtelee öljyä kun kone käynnissä. Puristuspaineet kysyisessä sylinterissä aavistuksen heikommat kuin muissa. Koskaan en ole Ministä kantta käyttäny pois, joten onko jotaki hyviä vinkkejä vai pärjääkö Haynes oppaalla kun seuraa ohjeita vai olisko jotain mitä olisi hyvä tietää? (Sekä Youtubessa näkyi olevan videoita) Mites tuo tiiviste, minkälainen kannatta laittaa vakio vai kuparipahvi? Ootteko vaihtaneet kannen mutterit samalla aina uusiin? 

Mites tuo SPi kone, olen käyttäny 98 bensaa, sopiiko 95e10 vai vaatiiko kansi remonttia, seeti renkaat? Sinänsä se nyt on itelle ihan sama ajella 98 kun kilsoja ei nyt nii kauheasti tule. 

Jaa viesti

Kannessa on seetirenkaat pakopuolella vakiona. Mutta 98 ja 95 kummatkin ne seetirenkaat vaativat, ei niissä ole lisäaineistusta kummassakaan. Minin orkkis bensaletkuista en tiedä kestääkö ne E10 kamaa, E5:sta varmasti paremmin. Muutenkaan ei siinä kustannuksissa oikeastaan mitään eroa ole 95 ja 98 välillä tulee kilometrejä vaikka kuinka paljon, koska 98:sia kuluu vähempi pienemmän etanolimäärän johdosta.

AF470 tiiviste on muistaakseni paras, siinä on kunnon tiiviste öljynsyötölle.

Jaa viesti

Mini ollu mulla muistaakseni vuodesta 2007. Vesipumppu ja kytkimentyösilinteri vaihdettu, muuten perus huoltoa vain tarvinnu tehdä. Juutuubsta löytyki heti videosarja spi koneelle kansi puuhasteluun, pitää katella läpi 🙂  Laitanpa linkin tänne jos jollaki muullakin tarvetta.

Jaa viesti

Oot saanu termostaattikotelon irti, ilman pulttien katkeemista? 🙂

Eikös tuossakin ole se välilaippa ja pitkät pultit (ei pinnapultit)?

Yleensä kannattaa olla varovainen niitä avatessa!

Jaa viesti

Tuo video ei siis ole minun tekemä, vaan löysin Youtubesta oliko 6 "osasen" sarjan missä oli kannen tiivisteen vaihto, katoin eka osaa ja viiemsitä osaa, että varmana jotain muutaki siinä välillä 🙂 

Minun Mini vielä odottelee tallissa aloitusta 🙂

Jaa viesti