Jump to content
Larry

Vesiventtiilin modifiointi

Recommended Posts

Sisälämmityksen vesiventtiilistä irtoo sisuskalut ja vaijeri jumissa. Voisi uusia mutta uudistuotantohanan kestävyys ilmesti vaihtelee. Vesiventtiillin voisi napata irti ja laittaa hanan letkun väliin.

Miten olette toteuttaneet näitä muutoksia? Ajatuksena olisi toteuttaa säätö sisäpuolelle jonkinlaisella nupilla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, noilla kyllä saisi homman toteutettua, on muuten kilohinta palikoilla kohdillaan 🙂  Toisaalta laatu varmaan korostuu vrt. Kiinakama. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei kai niitä autonosia kilohinnalla ostella 😉
Ainahan voi tehdä itse puusta ja säästää, vanhaa venttiiliä mallina käyttäen tekee rautalaipan mihin juottaa letkulähdön ja käy hakemassa pallohanan sopivilla lähdöillä hydrauliikkakaupasta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miulla on tämmöset.Hyvin ylettää kuskikin venttiilin kääntää.😁20190311_170434.thumb.jpg.14dcc830fde409c4f0508aa48f1084f5.jpg20190311_170501.thumb.jpg.dd8572707a4b2aaefae2981e938b1f2c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minuuttia sitten, Mini1380 kirjoitti:

Ei kai niitä autonosia kilohinnalla ostella 😉
Ainahan voi tehdä itse puusta ja säästää, vanhaa venttiiliä mallina käyttäen tekee rautalaipan mihin juottaa letkulähdön ja käy hakemassa pallohanan sopivilla lähdöillä hydrauliikkakaupasta.

Se kato tuntuu kalliilta kun ei ole tottunut rahaa käsittelemään 😁

Turbo 69: joo, tuohan on hyvä jos kerta ylettää kuskikin kääntämään

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jopa ajon aikana tarvittaessa,eikä vaadi apinan käsiä.😆Kun oppii sijainnin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minuuttia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Jopa ajon aikana tarvittaessa,eikä vaadi apinan käsiä.😆Kun oppii sijainnin.

joo, ei tarvii olla pitkät kädet että Minissä ylettää 😄 

Sen verran itselleni tässä kommentoin että kaivelin netistä toteutuksia ja joku oli laittanut Fordin venttiilin johon sähköt/katkaisija jolla laitetaan kierto lämmittimeen päälle tai pois. Tässä toteutuksessa on tietysti se että säätöä ei ole, mutta saa siististi tehtyä kun pelkän katkaisijan laittaa näkyville

image.thumb.png.934198c9c0e0b49dbe7a47e9607fea88.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minissä käytetään Minin osia tai jotain,mikä ei liity mihinkään autoon!😆.Nykyään teen tarvittavat osat itse,en lainaa muista merkeistä!

Aikoinaan joutui käyttämään,mitä kiinni sai.Tosin laturit ja turbot joutuu ottamaan muista.😢

Share this post


Link to post
Share on other sites

😂

no sit löyty ebaysta ihan originaalia kamaa, tuossa olisi suoraan kaikki senkun ruuvaa kiinni, mutta hana on sit konehuoneen puolella

image.thumb.png.e66d5405068f435030aa0fa07bfbe655.png

No mutta pitääpä nyt kaivella sopiva hana ja muu sälä ja laittaa setti kasaan, kevät tulee ja lumet sulaa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Siinä se vitsi piileekin,käsihana kannattaa olla kajuutassa.Ei tarvii pysähtyä kääntääkseen hanan.😆

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on aina lämmityslaitteen kennolla vesikierto päällä niin kansi jäähtyy tasaisemmin, ei siitä Minin lämppärinpuhaltimesta kuitenkaan kabiinin jäähdytykseen ole...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä se viime kesänä lämpöä lykkäs liikaakin,jos unohtu hana auki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaikka turbon vesikierto on napattu samasta linjasta,silti huomas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onko se oikeasti niin, ettei sellaista kunnollista orggis mallista hanaa tee enää kukaan? Onko eri valmistajia?

Mulla on aina omiin ollut näihin päiviin asti laittaa alkuperäislaatua oleva orggis hana, eikä ole koskaan ollut mitään ongelmia. Viimeisin ollut paikallaan ja käytössä 16 vuotta.

Suurin vika todella vanhoissa on ollut että pientä tihkumista männän varresta tai sitten kumi venttiilistä niin kulunut ettei ole sulkenut enää ja silloin kyse ollut väh. 30 vuotta vanhoista.

Cooperissa tosin tuollainen messinki vipuhana aina auki asennossa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla on käsikäyttöinen messinkinen hana, tilanpuutteen vuoksi konehuoneessa. Minissä sen saa viritettyä ohjaamon puolelle. Näkyy kuvassa lähellä rintapeltiä. Muistaakseni ihan Motonetista hommattu. 

IMG_1158_small.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riippuu vuosimallista. Vanhoissa 1/2" ja uudemmissa 5/8". 1990 tais olla vaihto.

 

Minispareshan mainostaa että heidän teettämä hana ei räjähdä. Kyllä minä sitä lähtisin koittamaan, ennemmin kuin väkisin tuunaamaan jotain muuta.

https://goo.gl/TqC2Ma

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...