Jump to content
Tommik

R56 alatukivarren "nivelen" irroitus?

Recommended Posts

Alatukivarren pusla pitäisi vaihtaa mutta tuo nivel vastustaa. 

Olisiko kikkaa kun nyt olen antanut sikaa siihen malliin että kohta hajoaa jotain..

Pallonivelraudalla ei oikein tohdi muksia kun on kumi pian rikki.

nivel.thumb.JPG.30fed944e751b7a5fdf07e3a89ba2ab9.JPG

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aika hankalaahan se on jos nivel pitää säästää. Itse otin haarukalla ja laitoin uuden nivelen, joka ei maksanut paljon mitään.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Huvikseen katsoin mitä R56 osat maksaa: pallonivel 10-20€ valmistajasta riippuen ja koko tukivarsi pallonivelen kanssa 36€ (Lemförder). Itse en noilla hinnoilla paljon palloniveltä säästelisi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, mulla oli koko apurunko lattialla, kun vaihtelin Powerflexit ja oli täysi työ paukuttaa sitä palloniveltä....ja kun ei tarvinut sääliä sitä, löin haarukkaa väliin ja irti lähtee...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyllä se mulla ainakin lähti vääntöraudalla ja kerta osumalla kylkeen.

Enemmän vääntöä ja nopea tärähdys niin kartio irtoaa kyllä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

joo jos ehjänä haluaa nii ihan niinkuin next tuossa neuvoikin.. eli pientä painetta siihen palloon olisi hyvä saada esim just jollain raudalla tukivarresta vääntämällä tai vielä tehokkaampi tapa tässä tapauksessa(kartio alaspäin) olisi tunkata mutterin kohdalta esim veihteistonosturilla tai pullotunkilla riippuen nyt millä korkeudella se sulla on.

ja oikean kokoinen vasara 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...