Jump to content
Henry

MCS R56 nykii kiihdyttäessä ja vilkuttaa moottorivikavaloa

Recommended Posts

Eli Mini Cooper S R56 2007 vuosimallin kyseessä. Välillä kun lähtee reippaammin kiihdyttää, niin auto alkaa nykimään ja vilkuttamaan moottorivikavaloa. Yleensä vilkkuu n. 7 kertaa, jonka jälkeen meno jatkuu taas normaalisti...

Jakoketju vaihdettu n. 15tkm sitten, eli en usko että siinä olisi vika. Ainut vikakoodi joka tulee, niin on " 1 sylinterin sytytyskatkos". Vähän viittaisi tulppiin/sytytyspuoliin muttamutta... 

Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa minissä, mistä voisi lähteä liikkeelle?

Kiitos etukäteen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo, vähän samanlaista vikaa on! Mutta kanssa täyden kaasun kiihdytyksessä vilkuttelee häiriön merkkivaloa ja nykii perk..leesti! Mutta mitään vikaa ei jää lokiin! HPFP vaihdettu, ei apua... seuraavaksi avaan tankin ja vaihdan varuiksi suodattimen, vaikka tuota hieman epäilen...Mulla on sellainen tunne, että menee laihalle, ja katkoo siitä syystä...eli bensa / ilma seos ei oo oikea...pitää kiireiltä yrittää syventyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kävin koeajamassa yhtä R55 Ässää kun ostattelin Miniä. Reippaammassa polkaisussa teki tuota samaa että alkoi rykimään ja vilkutti moottorin vikavaloa hetken. Ajoin auton takaisin liikkeeseen ja kerroin ongelmasta. Arvelivat heti että ongelma saattaisi olla kosteus sytytyspuolan seutuvilla. Jätin auton liikkeeseen ja muutaman tunnin päästä ilmoittivat että tulpan kolot on kuivattu ja auto toimii taas, kuulemma jäänyt vettä koloihin kun konehuone oli pesty myyntiä varten.

No tiedä näistä, saattaa olla myyjän puheita mutta tuolta sytytysosastolta etsisin vikaa. 

Ai miten kävi Mini oston kanssa? Tuo sytytystulpallinen Mini jäi ostamatta mutta nyt alla on nakunaku Mini 😄

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toi tehny aikalailla kk jo ton, emännän auto, hän ei olisi itse huomannutkaan mutta aina ku käyn itse ulkoiluttamassa Miniä niin tulee vika esille.. 😉 

Mutta siis vaihdoin sytytyspuolien järjestystä, ei auttanut, antaa edelleen saman vikakoodin. ”P0301 Cylinder 1 Misfire Detected”.

Nollauksen jälkeen vikakoodi pysyy pois tasantarkkaan niin pitkään ku saa vian seuraavan kerran esille. Sytytystulpat vaihdettu n. 50tkm sitten, oiskohan ne sitten tiensä päässä...

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 tunti sitten, Henry kirjoitti:

Sytytystulpat vaihdettu n. 50tkm sitten, oiskohan ne sitten tiensä päässä...

No jos niillä noin paljon on ajettu niin laittaisin ensimmäisenä ne vaihtoon.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla n. 500km ajetut tulpat,uudehkot puolat ja varmasti kuivat puolan kolot kannessa...joo, varmasti on tulpat ehtoo puolella 50tkm ajettuna...

Share this post


Link to post
Share on other sites

holkki antoiko se sun laite aina samaan pyttyyn sytytyshäiriön? Suutin/suuttimet tukossa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täällä samaa vikaa vm. 2008 cooper s, oireet alkoi ja irroitin ja putsasin vanoksen, sen jälkeen toimi useamman kuukauden. Oireet alkoi uudelleen ja laitoin uuden vanoksen, mutta vika jäi päälle. Pätkii tyhjäkäynnilläkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites
12 tuntia sitten, skidoo kirjoitti:

Täällä samaa vikaa vm. 2008 cooper s, oireet alkoi ja irroitin ja putsasin vanoksen, sen jälkeen toimi useamman kuukauden. Oireet alkoi uudelleen ja laitoin uuden vanoksen, mutta vika jäi päälle. Pätkii tyhjäkäynnilläkin.

Laitoit siis uuden Vanoksen ohjaus solenoidin? Usein sen likaisuus/vika tekee juuri käyntihäiriöt tyhjäkäynnille, minutin pari käy suht' ok mutta sitten alkaa humppaamaan käyntiä, yrittää väkisin pitää käynnissä. Mutta on toiminut ylärekisterissä suht' ok....Pitää varmaan tilata yksi ohjaussolenoidi kokeeksi! Joo ja en oo lukenut live dataa, kun ryskääminen on pahimmillaan,tarvii tarkkailla vanoksen toimintaa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ups! No, mun vaiva taisi selvitä! Hävettää ihan perkeleesti, ajelin jonkun hetken ja luetun datan perusteella oli pakko uskoa, mulla on yksi puola sökönä! Alkuun taas ei mitaan koodeja( Istalla) , mutta hetken tovi alkoi työntämään  2775, 3.pytyn misfireä. No puolan paikka ykköseen ja yllätys 1.sylinterin misfire!!! Ei kun kurvaus mätänettiin ja boschin tilalle 1. sylinteriin hyllystä löytynyt Beru ja testaamaan....Ei nykimistä! Ja laulu raikaa, voima on taas kotona! No onhan nämä jo reilu 10tkm ajetut puolat tiensä päässä...pitää vissii jatkossa vaihtaa puolat&tulpat huoltaessa...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3.4.2019 at 18.29, holkki kirjoitti:

No onhan nämä jo reilu 10tkm ajetut puolat tiensä päässä...pitää vissii jatkossa vaihtaa puolat&tulpat huoltaessa...

Sulla alkaa oleen aika laajat öv-huollot kun puolat, tulpat ja ketjunkiristin vaihtuu joka kerta 😆
On nää kyl sellassii laitoksii......

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep! Nyt ajettu konerempan jälkeen n.10 tkm ja mitään kertaalleen korjattua/vaihdettua ei voi pitää"itsestään selvyytenä", kyllä alkaa taas paikat porsia...No, tää on jo saavuttanut "harrasteauto" statuksen....positiivisenä voi tässä viime rempassa pitää sitä,etten ostanut uutta HPFP , vaan Simpeleen-ukolta sain käytetyn ehjän sopivasti...Ja hyvää jakaen, oma' ehjä pumppu joutaa jollekkin ko.ongelman kanssa painivalle lainaa/kokeiltavaksi vian hakuun, löytyy muös bensalinjan työkalu...tää foorumi on vähän niinkuin vertaisryhmä...

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4.4.2019 at 21.53, holkki kirjoitti:

...tää foorumi on vähän niinkuin vertaisryhmä...

😆

Share this post


Link to post
Share on other sites

Täsmälleen samat oireet, kun skidoolla -> MCS -07 kakkospytyn pakoventtiili palanut....ajettu 150 tkm, venttiilit putsattu imusarjan vaihdon yhteydessä 20 tkm sitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kannattaa vaihtaa/ tarkastaa venttiilin ohjureiden kunto , jos kansi puretaan. Mulle vinkkasi Jenkkilässä turbo-pajaa pitävä kaveri, joka touhuaa Minien kanssa työkseen, että yllättävän vähän ajetuista N14 moottoreista löytyy yli toleranssien olevia ohjureita...niin mullakin oli. Vaihdatin omani, ohjuri aihion hinta oli tyyliin alle 10 euroa/kpl, lahden kansityö teki duunit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puristusten puutteeseen löytyi vika männästä. Oli lohjennut öljyrenkaan alta helma ja menny sitten renkaat ja pytty heikkoon kuntoon. Hommasin tilalle tehdaskunnostetun moottorin. Saa nähdä miten se toimii, remontti on vielä kesken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niin...On se vaan lohdutonta, kun aivan vakioista, huolletuista nykyautoista arkikäytössä hajoaa mäntä!! On näitä muutama tullut nähtyä, eräskin n.60tkm ajettu...ei tosi MCS R56, mutta N14 moottorilla kuitenkin! 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pitäsköhän näistä "romuista" jo hankkiutua eroon?

Ja vi'"t,on näissä kuitenkin jotain tyyliä!!!☝☝☝

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jäänyt tähän ilmoittamatta. Meikäläisellä tuli Mini kuntoon sytytystulppien vaihdolla. Onneks ei sen isompi homma, seuraavaks olisi ilmastoinnin lauhduttimen vaihto edessä... 😄 On nää hienoja laitteita!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Päivitetään kansiremonttia.... tosiaan kakkospytyn pakovena palanut-> pala pois. Autolla ajettu siis 150 tkm. Lahden kansityö hoiti kansihomman. Pakopuolen kaikki ohjurit kuluneet "tiimalasin" muotoisiksi ja varren kumit kovat ja kuluneet. Vaihettiin siis ohjurit ja kaikki pakovenat. Imupuoli kaikin puolin ok. Orkkiks pakovenat 48 €/kpl...onneksi TRW 11,20 kpl. Samalla meni uusiksi nokkaketju, joka oli vaihdettu 30 tkm sitten...ilmeisesti kiinamalli, koska oli venynyt yli toleranssin, tai sitten vaan kirjailtu vaihto huoltokirjaan ?? Öljyn lämmönvaihdin oli syöpynyt tiivisteiden alta, tihkui öljyä ulos ja vesitilaan-> vaihtoon. Yläpään tiivistesarja törkeän hintainen, joten kaikki erikseen ostamalla säästi reilun satkun. Samalla vaihdettiin kaikkea pikkuhilpettä ja termarikotelo. Nyt käy ja kukkuu hienosti. Halpaa harrastamista 🤣 Onhan tossa vielä turbo vaihtamatta jos käy tylsäksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...