Jump to content
Sign in to follow this  
Manager

Lucas d25 jakaja

Recommended Posts

Otsikon mukainen jakaja 1275 koneessa. Miten on tuon a/r ruuvin laita,kannattaako pitää ns.löysänä ja säätää ennakko vaan jakajasta suoraan?

onko näin että vajaa 10 astetta tuhannen kierroksilla ilman alipaineletkua on lähellä totuutta? Jonkun verran virikone kyseessä.

vauhtipyörällä taitaa olla olla viel 20 asteen merkintä suurimpna? Et jos sitä 30 asteen max ennakkoa tähtäilee,niin sitä ei normilampulla näje😀

Vai mennäänkö korvakuulolla vaan.kyllä se alkaa takas potkia jos liikaa ennakkoa😀,ja kilistelee.

kiitos vastauksista etukäteen,!

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mitä takoitat normi lampulla ?
Vakkio jakaja kannattaa päivittää virimalliin tai vaihdella jouset/vastapainot jne.nykyiseen, jakajissa ja ennakoissa on eroja....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jossain wanhassa VM :ssä oli muuten aikanaan juttu tuosta vakiojakajan "virityksestä" kisakäyttöön. Taitaa se leike olla edelleen mulla tallessa!  🙂 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarkoitin ihan tavis strobo ajoituslamppua😀

Se voi olla juu,että tuon saa kuikkaan heittää.täytyy vähän kattoa viel ennakkoja.mut oliko nyt niin että 7-10

pohjalla ilman alipaineletkua? Ja alipainesäädin lähtee vetämään suht nopeesti maksimiin,mikäli jakaja toimii vähääkään oikein.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alipainesäädin kokonaan buis ja siitä nokkakappaleesta hiottiin pois ainetta, että saatiin enempi ennakkoo.

Muista enää kovin tarkkaan, mutta Mini tonniin joskus rakentelin vakiojakajasta.

E: Mutta valmis jakaja tietenkin helpoin ( jos ei halua opiskella) ja jos on kiirus! 🙂

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jos sulla on hyvin lievästi katukäyttöön viritetty 1275 moottori, niin aivan vakio Kunnossa oleva jakaja pelittää aivan hyvin.

Kyllähän sitä voi kikkailla tai ostella kalliita "erikoisjakajia", mutta noin perstuntumalla et varmasti ihmeitä eroja huomaa.

Kisavehkeet on sitten eri asia.

Ässän vakio kunnossa oleva jakaja pelaa hyvin korkeasti viritetyissäkin, mutta niitä nyt tuskin nykyisin on tarjolla.

Alipainesäätimen voi poistaa käytöstä, mutta hyvin lievissä katuvirityksissa sekin voi olla mukana

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juu-u...ei tuolla kisaa ajeta,pääasia että toimii normi katukäytössä.

45nen kakskurkkunen,peltisarja ja rosteriränni yhel vaimentimella.jonkun verran kantta työstetty ja kireämpi nokka.

että ei mtn maata mullistavaa,mutta ihan kevyesti tuntuu liikkuvan😀.

täytyy nyt katella miten testit sujuvat😀

mitäs merkintää lucas käytti s -jakajassa,jos tulee vastaan

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎29‎.‎4‎.‎2019 at 22.54, Manager kirjoitti:

Juu-u...ei tuolla kisaa ajeta,pääasia että toimii normi katukäytössä.

45nen kakskurkkunen,peltisarja ja rosteriränni yhel vaimentimella.jonkun verran kantta työstetty ja kireämpi nokka.

että ei mtn maata mullistavaa,mutta ihan kevyesti tuntuu liikkuvan😀.

täytyy nyt katella miten testit sujuvat😀

mitäs merkintää lucas käytti s -jakajassa,jos tulee vastaan

Ajat on muuttuneet niin, että katuautot on aika usein viriteltyjä saman verran kun millä ennen ajettiin kilpaa.

Onko siinä järkeä, on toinen juttu..  🤣 😎 🏁

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎29‎.‎4‎.‎2019 at 22.54, Manager kirjoitti:

Juu-u...ei tuolla kisaa ajeta,pääasia että toimii normi katukäytössä.

45nen kakskurkkunen,peltisarja ja rosteriränni yhel vaimentimella.jonkun verran kantta työstetty ja kireämpi nokka.

että ei mtn maata mullistavaa,mutta ihan kevyesti tuntuu liikkuvan😀.

täytyy nyt katella miten testit sujuvat😀

mitäs merkintää lucas käytti s -jakajassa,jos tulee vastaan

Sullahan on tiedot nokan arvoista ym viritystoimista ja voit tehdä päätökset sen mukaisesti. Ässän jakajan tunnus 23D4, mutta tuskin sinun ainakaan sitä kannattaa varta vasten lähteä metsästämään. Tarjontaa on vaikka mitä, jos sille linjalle lähtee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tää on sitten vaan oma mielipide,on ollu vakioita,viritettyjä ja ahdettuja,mutta aina oon säätäny "korvakuulolta".Kun yrittää laittaa lampulla virallisesti,ei vaan toimi kunnolla.On vissiin ollu jakajissa jotain sanomista,mutta kun vähän ajaa ja kääntää,on aina sitten viimein löytyny sopiva kohta,jolloin toimii hyvin ja lähtee käyntiin.

Tämä on vaan omaa kokemusta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Turboon arvoin miljoonalaatikon jakajista sisuskalut. Maksimiennakot jakajassa noin 20 astetta ja staattinen joku 6-8. Siihen turbon oma alipainesäätö kaveriksi. Onnistui ja kun pelasi niin jätin hieromisen siihen. Jakajan asento oli merkittynä tussilla niin sen sai aina kohdilleen.

Itse käyttäisin alipainesäädintä katuautossa. Vetää alhaalta nöyremmin. Makuasia tosin, moni on eri mieltä.

Oleellista on että se jakaja ei ole mikään väljä sohlo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itellä tuossa turbo koneessa jakajan alipainesäätö sökö,ehkä pieni viive jossain.Mutta,kun ei uutta osaa mistään löydy,järkevään hintaan.😈

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ai niin,olikos se just minorv8,joka kerran totesi,että vasta nelos vaihteella Minin alipaine säätö alkaa toimimaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En. Kyllä se toimii heti ykkösellä 😃  Sekin piti joskus testata ja ilman alipainesäätöä oli aika nuhainen alakierroksilla. No niin kuin vapari ja sytkä huolella myöhässä. Turbon keskipakosäätö kun on aika maltillinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jep,

uudet rojut wanhas lucakses ja ennakko vedetty fiiliksellä testien perusteella ja ,nyt vaikuttaa aika hyvin sykkivän.

heitin lampun nurkkaan suosiolla😀.näillä eväillä jatketaan testiä.joo sen verran monta edellistä seppää ollu 

autoa tekemässä,ja hiukan ymmärrys ja vauhti loppunu kesken,ni nyt pitää mennä näillä ja tehdä loppuun keskeneräiset jutut.

lähinnä viimeistelyjä ja sen semmosta.museoajoneuvot asia erikseen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...