Jump to content
Sign in to follow this  
Samie

E-Vac Scavenger Kit

Recommended Posts

Moi,

Onko kellään kokemuksia E-Vac Scavenger kitistä Minin turbokoneessa. Mietin tämmöisen asentamista imemään huohotinkaasut suoraan putkeen. Tämä vähentäisi imuventtiilien karstoittumista ja mahdollisesti toisi pientä tehon lisäystä.

- Sami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Saattaa toimiakin,mutta tappaa kuulemma aikaa myöten katin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sitten ei välttämättä toimi,yleensä laitettu heti kollektorin jälkeen.

Aiheesta löytyy paljon tarinaa muilla foorumeilla,kantsii guuglata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asensin autooni testimielessä E-vacin kiinalaisen kopion. Liitin hitsattiin pakoputkeen katin jälkeen. Nyt moottorin huohotus menee suoraan pakoputkeen oil catch tankin kautta. Venttiilikopan toinen huohotuslinja on tulpattu pösön tulpalla.

Nyt on takana 1000km testiä ilman mitään yllätyksiä. E-vac muodostaa alipaineen jo tyhjäkäynnillä kampikammioon. Keruusäiliöön kertyy vettä ja jonkin verran öljyä ja säiliö  pitää tyhjentää aika ajoin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaa, onko tuon idea,että kuumat, virtaavat pakokaasut muodostaa ejektorin , jonkun sortin imun sinne huohotukseen? Eikö se turbon imuputkeen menevä huohotin putki yritä tehdä samaa "duunia"...Toinen linja ymmärtääkseni toimii tyhjäkäynnillä ja tämä toinen kierroksilla, kopan kannessa olevat läppäventtiilit( membrat) toimii alipaineiden vaikutuksesta...Itselläni oli huonoja kokemuksia siitä takimmaisen huohottimen tukkimisesta Pösön tulpalla, sekoitti kampiammion paineet ja alkoi puskea kampuran takastefasta öljyä pihalle, seuraile omaasi hieman! Tietty tuo virtavien pakokaasujen imu tehostaa kampikammion alipaineita, saattaa toimia, laittele ajan kanssa seuranta dataa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo kyllä. E-vac on jonkinlainen ejektori. Halusin kokeilla tätä koska normaalisti öljyhöyryt menevät Imusarjan kautta sylinteriin. Jos moottori huohottaa reilusti ja kuluttaa öljyä niin imuventtiilit karstoittuvat melko nopeasti. Nyt kun öljyhöyryt menee suoraan pakoputkeen niin tämä ongelma poistuu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...