Jump to content
cam700

Käsijarrun säätö R53

Recommended Posts

Hei,

R53:een on vaihdettu takalevyt ja palat. Käsijarru on tosi löysän oloinen. Ilmeisesti sitä voi säätää jostain käsijarrukahvan vierestä? Miten tämä käytännössä tapahtuu. Olen koittanut etsiä ohjeita, mutta ilmeisesti pää ei toimi kun en ole löytänyt selkeitä ohjeita. Olisiko teillä seikkaperäisiä ohjeita kuinka tämä hoidetaan?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kahvan kotelon sisällä on se millä säädetään kepin nouseminen.

 

Se kahvan sukka muistaakseni pois niin sieltä aukosta näkyy säätömutteri. Muistaakseni 10 tai 11millinen kanta ja pitkä hylsy avuksi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiitti vinkeistä. Vaikeinta oli löytää 13mm avain, joka ainakin tähän kävi:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

oliko se löysä ennen kuin aloit tekemään jarruremonttia? jos ei niin jätä vaijeri rauhaan ja tee homma uusiksi.. tässä järjestyksessä, ensin suositeltavaa säätää/pyörittää mäntä niin likeelle kuin pystyy, lyödä kaikki kasaan ja sen jälkeen pumpata jarrupoljinta et saa viimeisetki "löysät" pois ja vasta tämän jälkeen voi/saa kokeilla kässäriä kahvasta.

jos taas oli löysä, niin tarkistitko et kaliiperista ei ollu vivut jääny "päälle" asentoon?

toi vaijerinsäätö on semmonen et siihen ei oikeastaan tarvitse eikä pidä koskea ku vaiskoja vaihdettaessa, eri juttu sitten esim jotku erillisillä kässärikengillä olevat katiskat joissa säätö saattaa olla pelkästään vaijerissa.

eli älkää enää ikinä koskeko siihen vaijerisäätöön ja sanokaa myös kaikille teidän tutuille etteivät koskisi siihen 😂

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...