Jump to content
Sign in to follow this  
Sibe70

R56 polttoaine mittari ongelma

Recommended Posts

Moi ja kiitos pääsystä ryhmään. 

Heti alkuun visainen ongelma... 

R56 Cooper S - 09, polttoaine mittari näytti kolmea tolppaa ja bensa loppui.

Otin molemmat anturit esiin ja oikean puolen anturi oli hajonnut palasiksi. 

Laitoin tänään uuden anturin ja tankkasin täyteen niin silti ei näytä kuin muistaakseni 6 tolppaa. 

Pitääkö resetoida jotenkin vai missä vois vika olla ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

R56 taitaa saada sieltä piilovalikosta sen resetoitua kuten R52/53 korisessakin.

Ne joilla uudempaa koria varmasti vielä kertoo sen mutta uskoisin onnistuvan vielä tuossa korimallissa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tarkista/vaihda myös aktiivihiilisuodatin.

Omassa R56:ssa alkoi tankki/mittari oikutella ja reagoi (tosi pitkällä) viiveellä täyteen tankkaamiseenkin = aktiivihiilisuodatin täys

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla kanssa ongelmia mittarin kanssa. Viime viikolla bensa loppui Vuosaaren tunneliin vaikka mittari näytti puolta tankkia😒. Onneksi ABC:lle oli ainoastaan 300m kävelymatka ja sain menovettä.

Hidden menusta katsoin noita ohm/litra lukemia ja näyttäisi että oikea anturi reistailee. Vielä en ole saanut aikaiseksi avattua tankkia ja katsottua mittaria tarkemmin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään tutkin lisää anturin lukemia. Kun avasin bensakorkin, tankista kuului suhahdus ja sellainen epämääräinen lommahdus ääni. Myös oikean puolen anturin lukema muuttui. Luulenpa että aktiivihiilipönttö tukossa ja tankkiin tulee reilusti alipainetta. Tankin muoto varmaankin muuttuu ja osuu anturiin jotenkin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sain auton testeriin kiinni niin vasen anturi näyttää 66 ohm ja oikea juuri vaihdettu 6560 ohm. Eli vois kuvitella että joko uus anturi viallinen tai johto vika. Huomenna lauantaina tutkin lisää. 

Palataan asiaan. 

 

Onko tuo Aktiivihiilisuodatin hankala vaihtaa ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ei tarvi resetoida, eikä tuo aktiivihiilisuodatin vaikuta asiaan.

Sielä on todennäköisesti tuo juuri vaihdettu anturi / koho telineistään irti. Meillä oli edellisessä Clubmanissa sama ongelma, ja ei siellä ollut mitään muuta vikaa kuin että koho pääsi telineestään irti. Koho pääsi toistamiseen irti lyhyen ajan jälkeen, pitimet oli ilmeisesti jotenkin "huonot", tein pienistä nippusiteistä apukiinnikkeet eikä sen jälkeen ollut tuon kanssa ongelmia.

Ohmilukemat sekoilivat Hidden Menussa ja bensa loppui vaikka auto näytti 3 palkkia, ja täyteen tankatessa vasta jonkun verran ajon jälkeen nousi täyteen jos sittenkään. Ohmeista en nyt tarkkaan muista miten ne sekoili, mutta sekoili kuitenkin. Tosin, tuo yli 6000 Ohmin vastus on aika raju...

Ei muuta kun tuo oikea anturi irti ja telineisiinsä kiinni. Kannattaa viritellä sinne pienistä nippusiteistä apupitimet niin ei pääse toistamiseen irti.
Tässä pari kuvaa meidän ex-Clubmanin irronneesta kohosta:

20150429_184737.thumb.jpg.882272b13428d1f30a9ca4bc1156d365.jpg20150429_185048.thumb.jpg.aa20bba64f21343c59e8967d47041181.jpg20150906_110039.thumb.jpg.159dc2de977e86c06b66071e1ef451d7.jpg
 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uusi anturi oli RIKKI. vaihdoin kiinnikkeen uudesta ja anturin otin vanhan. Nyt ei ainakaan enään hälytä 27c4 koodia. Kuinkas sinne hidden menuun pääsikään?  Kun en jostain syytä pääse. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hidden menuunkin pääsin. 

Vasen 49ohm ja oikea 56ohm.

Kokonaispolttoainemäärä 45 L. 

Pitäs olla aikalailla oikeinkin. 

 

Ei muuta kun maanantaina reklamoimaan Autoleskukseen viallisesta anturista. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mulla oikeanpuoleinen anturi oli irti pidikkeestä. Laitoin nippusiteellä kiinni kuten Jugen kuvissa oli laitettu. Lisäksi annoin tekohengitystä aktiivihiili suodattimelle puhaltamalla paineilmaa yhdestä liittimestä sisään ja samaan aikaan toisesta imin imurilla pölyjä pois. Kolmannen linjan tulppasin operaation ajaksi. Katsotaan oliko puhdistuksesta mitään hyötyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...