Jump to content
Sign in to follow this  
Sibe70

Vikakoodin lukija

Recommended Posts

Mitä vikakoodin lukijaa olette käyttäneet ? 

Siis jos haluais ostaa itselle, millä saa parhaiten vikoja haettua ja nollattua. 

Pystyykö jollain tekemään joitain ohjelmointejakin... 

Kohtuuhintaista. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itselläni on foxwell nt620. Toimituskuluineen alle 200€ ja hintaansa nähden loistava. Lukee kaikki järjestelmät, nollaa sopeutuksia, voi ohjelmoida diesel suuttimet ja tehdä hiukkassuodattimen polton jne. Ja tietysti nollata huoltoja, ilmata jarrut jne. Itseasiassa tämä on kyvykkäämpi testeri, kuin meillä töissä oleva opus ja samaa luokkaa boschin testerin kanssa.

Tietysti sellaisia ohjelmointeja, joita ncs:llä voi tehdä ei tällä saa tehtyä mutta testerinä erittäin loistava ja helppokäyttöinen. Ainakin oma kokemus inpastaja ncs:stä on se, että jo pelkästään käyttökuntoon saaminen on pientä vääntöä:P

Share this post


Link to post
Share on other sites
37 minuuttia sitten, Barclay kirjoitti:

Ainakin oma kokemus inpastaja ncs:stä on se, että jo pelkästään käyttökuntoon saaminen on pientä vääntöä:P

No tämä on kipeän totta .. ja kun lopulta saa toimimaan niin paras kun ei koske 🙂 Ja käyttökin vaatii perehtymistä. Mutta sitten kun ne toimivat, niin niillä voi tehdä vaikka mitä.

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 tuntia sitten, karvalakki kirjoitti:

No tämä on kipeän totta .. ja kun lopulta saa toimimaan niin paras kun ei koske 🙂 Ja käyttökin vaatii perehtymistä. Mutta sitten kun ne toimivat, niin niillä voi tehdä vaikka mitä.

Juuh, omissa tulee aina asennuksessa jotain erroria. Kai ne toimii kuitenkin mutta ihan varma ei ole, että onko ne tiptop kunnossa:P Varsinkin ncs:ssää pitäisi kyllä opetella käyttämään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

INPAn ja NCSExpertin kun sain viimein asennettua toimivana virtuaali-XP:hen, niin otin välittömästi siitä backupin talteen talteen. Saa rauhassa räpeltää, ja voi aina palata toimivaan. 🙂 

Jos riittää pelkät moottorin vikakoodien luvut ja nollaukset, niin reilulla kympillä saa ihan Suomestakin bluetooth OBD2-lukijoita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pistäkääs vaikka linkkiä bayhin mikä kannattaisi tilata?

Minin (vm 04) lisäksi saisi osata ton vanhemman BMW:n vm06 525 ja vm11 316

 

Haastavaa kun osa ei osaa tota vanhempaa bemaria tai sitten osaa noi molemmat muttei miniä.

Kaapeli nimenomaan se ongelma eikä softa.

 

Tuota katselin mutta onnistuuko mini tuolla?

https://www.ebay.co.uk/itm/FULL-2020-BMW-Diagnostic-kit-INPA-ISTA-D-ISTA-P-ISTA-E-SYS-RHEINGOLD-ICOM-ENET/113512351932?hash=item1a6ddd08bc:g:BZAAAOSwXTVcK6gc

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuossa on hyvä softapaketti, ja tuo K+DCAN USB kaapeli toimii kaikissa sinun autoissasi diagnostiikkassa (INPA, DIS, ISTA/D) sekä 525:n ja Minin koodaushommissa (NCSExpert). F-sarjan koodaukseen tarvitset E-sys ohjelmiston, joka vaatii ENET kaapelin. Väittäisin että senkin auton diagnosointiin siis voit käyttää USB K+DCAN kaapelia, ainakin F07:ssa toimii. 

Tuossa K+DCAN kaapelissa näyttäisi olevan myös katkaisija valmiina, joka oikosulkee/avaa liittimen pinnit 7 & 8. Tämä on tarpeen, jotta pystyt vaihtamaan K-CAN ja D-CAN välillä. Joudut siis käyttämään eri katkaisimen asentoa lukiessasi 316:sta ja Miniä. Tuo 525 on juuri siltä ja väliltä, etten osaa sanoa kumpi asento sen kanssa toimii, mutta sehän löytyy kokeilemalla.

Itselleäni on suunnilleen samanlainen setti, vähän vanhemmat softat vain, ja hyvin toimii USB kaapeli diagnosointikäytössä F07:ssa, E90:ssä, R50:ssä ja E36:ssa. Välillä pitää vain katkaisijan asentoa vaihtaa. 

Ja, sellainen nootti, että tuo ei kuitenkaan toimi vanhemmissa E-sarjalaisissa, olisikohan suunnilleen '96 ollut käännepiste.. Sitä vanhemmissa tarvitaan ADS kaapeli.

Ps. K-DCAN kaapelin saa kyllä eBaysta paljon halvemmallakin, jos jaksat harrastaa softien kanssa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Joo mä katselin mutta kun hinnat on 15€-90€ välillä niin en osaa yhtään noista valita. Toi oli ainoa jonka päättelin toimivan tosiaan molemmissa E61&E91 malleissa suoraan. Muissa pitää muokata juuri tuo yksi johto kytkimen kautta kun toi E61 on just siinä rajalla pelaako uudemmalla vai vanhemmalla.

 

Softat varmaan maksullisia vai saako noi jostain ilmaisiin jos ostaa jonkun 30€ piuhan?

Lähinnä tolla tulisi ohjelmoitua esim noita pussien korkeuksia jne kunhan ensin oppii käyttämään.

Tai sitten suoraan linkkiä jos on joku hyvä havaittu?

Tallikaverilla on yksi vanhempi piuha joka ei toiminut edes uutena, kiinalaista kuraa...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hyvä, toimivaksi todettu kaapeli löytyy esimerkiksi täältä: https://www.cable-shack.co.uk/products.php Halvimpien kiina-kaapelien kanssa saattaa tulla ongelmia (pientä driver säätöä) kun osassa niistä on FTDI-chipistäkin  (USB serial) klooni.

Itsellä on tuolla adapterilla varustettu kaapeli, joten sujuu e61, e90 ja vanhemmatkin autot. 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itseä kiinnostaa testeri joka olis specifioitu Minia varten ja pystyis lukemaan / nollaamaan reaaliaikaista dataa ja vikakoodit ilman mitään erillistä opusta vikakoodien merkityksistä. 

Olisko toi Foxwell sellanen? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 tuntia sitten, Sibe70 kirjoitti:

Itseä kiinnostaa testeri joka olis specifioitu Minia varten ja pystyis lukemaan / nollaamaan reaaliaikaista dataa ja vikakoodit ilman mitään erillistä opusta vikakoodien merkityksistä. 

Olisko toi Foxwell sellanen? 

ISTA/D on juuri tällainen. Lisäksi ohjattu diagnoosi, ja paljon muuta. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...