Jump to content
Sign in to follow this  
Sibe70

MCS pölläyttää harmaata savua

Recommended Posts

Itse itselleni vastaten... 

Eikös se olis sinistä savua jos ohjurinkumit olis sökönä. 

Voisko olla vesi coolerissa ! Kun oli nokka purettuna pesin coolerin öljystä ja muusta puhtaaksi, voi olla jäänyt vähän kosteutta sinne. 

Mites, oletteko laittanu noihin noita oil catch can purkkeja ? Onko hyötyä ? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Minkäs mallisesta laitteesta on kyse? Harmaa savu viittaa yleensä kannentiivisteen pettämiseen. Häviääkö jäähdytinnestettä? Kosteus välijäähyssä lähtee aika pian ekan startin jälkeen, ei pitäs paljon pöllytellä.

Mulla on R53:ssa occ molemmissa huohotusletkuissa. Vain sieltä repsikan puoleisesta päästä näyttäisi puskevan ölyä.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kyseessä R56-09. Ei häviä pakkasnestettä, eikä haise/maistu makealta. 

Mulla on repsikan puolen huohotinletku haaroitettu jokaiseen imukanavaan imusarjassa. Ihan kuin olis tehty jälkikäteen. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onneksi olkoon! sulle on vaihdettu uudemman mallinen "nordic" imusarja, joka ehkåisee kaasuläpän jäätymisen. Tuohon varsinaiseen ongelmaan, öljynkulutukseen, käytin omassa MCS oil catch cania molemmissa huohottimissa, ilman mainittavaa tulosta. Yksi vaihtoehto on uusia venakopan kansi päivitettyyn versioon, jossa huohotin menbrat on päivitetty, voipi auttaa hieman...yleensä syy löytyy öljy/männänrenkaista tai venavarren tiivisteet/ohjurit....sitten on se worse scenarion eli mäntä antautuu helmastaan, sekin on nähty....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eikös nyt ole kyseessä harmaa savu? Ja tavallista enemmän.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Okei....tulkitsinko savun värin väärin...eli ei öljyn käryä? Pääsin aiheeseen aasin siltaa pitkin "OCC" kyselystä, sorry!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vielä palaan aiheeseen, kyllä se savu on harmaata tai sinertävää... 

Onks venttiilivarren kumien viat yleisiä tai turbon sisäinen öljyvuoto ? 

Sais selville kumpi vaivaa... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veikkaisin turboa, jos kerran välijäähy oli öljyinen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 17.9.2019 at 15.11, Turbo 69 kirjoitti:

Veikkaisin turboa, jos kerran välijäähy oli öljyinen.

Kallistun itse samaan, tosin turbon/ilmanputsarin huohotinletkussa oli melko paljon öljyä matkalla turboon 🤔

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sitten siitä saattaa olla kone väljä, jos huohotus lisääntyy. Tai männänrenkaat antautuneet. Venttiilivarren kumit ei välttämättä aiheuta pölläyttelyä ajossa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...