Jump to content
Sign in to follow this  
Manager

Takapyörien kulmat

Recommended Posts

Dodiin,onkohan muilla vastaavaa ilmiötä ollu,että takagummit kuluu aika nopsaan sisäreunoista.

haritusta varmasti liikaa ja paljon,mutta onko mtn temppua millä sais tilannetta korjattua vähääkään ja pienellä työllä.

täyttä vamuutta ei ole,mitä remppaa ja millai on tehty ajan saatossa ,mutta paljon on tehty😀

mutta nopeesti ja aika tasan menee sisäsyrjät takaanta.asfaltilla menee hyvin,mutta hiekkatiellä aika levoton varsinkin irtosoralla ja isommalla vauhdilla😀

Tuleeko mtn mieleen mitä kandeis kurkata

kyseessä miní-73,jos vaikutusta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ekaksi kannattaisi selvittää mitkä ne kulmat tällä hetkellä on. Muuten niiden korjaaminen on melkoista hakuammuntaa. Toinen perushomma on katsoa onko tukivarren heloissa / akselissa kuinka pahasti välystä. Jos niihin ei ole koskaan kajottu niin todennäköisesti on. jos ne ovat väljät niin ne pitää vaihtaa ennen kuin kulmille tekee mitään.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klappia ei juuri ole ainakaan kun käsipelillä kokeilee.laakerissa pienesti,mutta sillä ei ole asiaan vaikutusta,sillä se on nimellistä.

katsastukses ei mainintaa myöskään.joskun varmasti korjattu,mutta miten niin vaikea sanoa kuinka hyvin.

täytyy koittaa mitata omatekosel kepakolla.mutta kyllä se täytyy senttipeliä olla,ei tosin silmällä näy😀 Et ei niin suuri

kuitenkaan.menee se noinkin jos renkaita kierrättää ja kääntää viel ympäri ní ei niitä nyt niin usein tarvii näillä kilsoilla mitä kesässä kertyy

(muutama tuhat per kesä) uusia...missä pitäis kulmat olla "oikein"suunnattuna? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Entäs Camber -kulmat? Jos on remppaa tehty ja varsinkin rakenneltu on voitu kulmia muuttaa.

Onko mahdollisesti kuvia miltä näyttää tukivarren kiinnityskohdat ja autoa takaapäin katsoessa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Normiajossa takapää Minissä ihan aavistus aurauksella tai ihan nollillakin ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

Halvin korjaus, ei välttämättä helpoin, tukivarren kiinnike irti ja reiän jyrsintä soikeaksi. Pystyy ainakin aurausta säätämään. Toinen vaihto-ehto, osta säädettävät kiinnikkeet. Voi sitten säätää kaikki kulmat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
59 minuuttia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Halvin korjaus, ei välttämättä helpoin, tukivarren kiinnike irti ja reiän jyrsintä soikeaksi. Pystyy ainakin aurausta säätämään. Toinen vaihto-ehto, osta säädettävät kiinnikkeet. Voi sitten säätää kaikki kulmat.

Pystyy Camberin myös! Nimim. "tehty".

E: Ja säädettävät kiinnikkeet tein aikanaan kilpuriin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silmällä camper alkuperäis ajatukses.kyl täytyy mitata auraus viikonloppuna,ni selkenee mut haritusta täytyy olla,näin luulisin.

renkaina jokohama 155x12,eli ei aika kaposet on,joten ei luulis ihan pienistä heitoista gummeja syövän.

ja etenkin hiekkatiellä rauhattomuus on todellinen.mäkinen ois ollu tuolla alustalla mehtän puolella jo ekalla ek :lla😀

Asfaltilla "hyvä" ajaa...kulumastakin päätellen aika tasanen on haritus.kiitos vinkeistä alkuun jo.

jos ois klappia,niin sen tosiaan ymmärtäis et kumit kuluu miten sattuu,mut yllättävän jämptiltä vaikuttaa eikä mtn kolauksiakaan

kuulu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...