Jump to content
Sign in to follow this  
jyppe

Austin 1100 MK2

Recommended Posts

Tälläinen kaunokainen löyty keskisuomesta niin piti käydä pelastamassa samalla ei tarvitse miettiä vapaa ajan töitä 😀 

Paperit vielä hukassa vanha rekisteri numero jo tiedossa ja runkonumero, miten ois viksuin löytää paperit?? 

Viikonloppuna aloittaa purkamaan sisustaa pois, pika katsonnalla kohtuu hyvä pohja mutta ennen enempää kunnostusta pitää paperi hommat tehdä.

IMG_20191021_121641_600.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiksu homma nuorelta mieheltä keskittyä siihen merkkiin/malliin, jonka jo hallitsee. Minejähän on kaikilla.👍👍👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

Itse sain aikaisemmat omistajatiedot ja auton tiedot kansallisarkistosta asiakirjapyynnöllä runkonumeron avulla kahteen koppaan, jotka olleet viimeksi rekisterissä vuosikymmeniä sitten.

Tietoja löytyy vuosilta 1965–1989 ja sen jälkeen rekisteröidyt on trafin puolella.

https://astia.narc.fi/astiaUi/research_menu.php

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiikasta löytyy avattavat takasivulasit (ei tiivisteitä), omistajan käsikirja 6/68 ja huonosta säilytyksestä kärsineitä alkuperäisiä  BMC helmapeltejä.

Purettuja Mailerin vaihdelaatikoita ja tunneleita.

Jos kiinnostaa soittele o445135o18 tapsa tai laita vaikka YV.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upeeta tosiaan, että näitä harrastetaan! 👍

Näitä Minin sisarmalleja saisi näkyä enemmänkin kokoontumisissa!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tänään kerkesin vähän sisustaa purkamaan ja pientä korroosion tuomaan reikää löyty. Parempikin varmaan pohja olisi ollut jos verhoilun alla ei olis ollut sanomalehtiä. Löytyykö tämmöiseen autoon pohjapeltipaloja valmiita jostain?? Laitoin kuvan moottori numerosta kun epäilen onko omansa kone autohan on Austin mutta venttiili kopassa lukee Morris voi tietenkin olla että vaihdettu ventiilikoppa joskus. Onko laturi vakio kun en ole muissa brittiautoisssa huomannut että johdot tulevat laturin sivuun eikä taakse.

IMG_20191026_123225.jpg

IMG_20191026_123248.jpg

IMG_20191026_130904.jpg

IMG_20191026_130921.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moottorinumeron perusteella 1100 kone, eli luultavasti alkuperäinen?

Ainakin Englannista saa lattiapeltejä ym. peltiosaa, siellähän on erittäin vireä ADO 16 Clubi!

Itse olen seurannut mm. tuota:

https://www.facebook.com/ado16info/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laturi ei liene alkup. En ole ainakaan koskaan nähnyt?

Jokos se sun toinen Maileri on katsastettu ja ajossa?

Share this post


Link to post
Share on other sites

 koirankoppi ensinmäinen maileri on ajossa kesäisin ja katsastettu myös. tarkoitus tästä austinista alkaa pikkuhiljaa toista maileria tekemään ja tietty vähän paremmin kunnostaa kuin ensinmäinen mailerini.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merkittävästi haasteellisempia kunnostettavia kuin Minit, koriltaan jne. Mutta nyt kun olet "harjoitellut" yhden, niin homma hoituu

80/90 luvun taitteessa oli Alavudella Uusi alkup. varaosakori.

Muistaakseni sen kohtalo ei päättynyt hyvin..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mittaristohan tuossa 1100:ssa on erilainen kuin 1300:ssa. Keskellä niinkuin Minissä

Yhden tuollaisen olen purkanut. Harmi kun ei ole mitään osia tallella

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...