Jump to content

Su HS4 käy liian rikkaalla säädöstä riippumatta


Recommended Posts

HS4 oli aikaisemmin vakio imu/pakosarjalla sekä AAG neulalla paikallaan, kone porattu 998cc. Toimi oikein hyvin, mitä nyt kylmänä vähän röpötti ja koneen piti muutenkin lämmetä hyvin että jaksoi vetää kunnolla.

Laitettu Minispares stage1 kitti AAU neulalla ja K&N filtterillä. Kone käy liian rikkaalla koko ajan, oli säätöruuvi täysin kiinni tai auki. Gunson Colortunella väristä näkee että rikkaalla käy. Auto ei edes sammu vaikka ruuvin vääntää mihin tahansa. Tulpat luonnollisesti erittäin mustat. Jotain se seos säätö tekee kun Colortunessa väri hieman vaihtuu mutta siniseksi en saa sitä millään.

Voiko neulan asennuksen käsiä noin pahasti vai mitä pitäisi tehdä?

Onko tuolla kaasarin ruskealla "spacerilla" merkitystä? Jätin kaikki paikalleen, uudet tiivisteet on eikä pitäisi ilmaa vetää mistään.

Onko kaasarin asennolla merkitys, eli voiko se jäädä liian vinoon ja bensan pinta on jotenkin väärin tms.?

Säätö on pakko tehdä suodatin irti kun mutteria ei muuten pääse pyörittämään, ei kai se voi noin paljon vaikuttaa?

Onko se 2 vai 3 kierrosta auki sopiva aloitus kohta mistä lähteä hakemaan? Tästäkin löysin hieman eri näkemyksiä googlella...

 

IMG_20200621_101521.jpg

Link to post
Share on other sites

Jaha, vanhalla neulalla meni aika lähelle pikasäädöllä (kun kovasti poltteli päästä ajelemaan). Ei väri niin sininen ole kuin YouTube videoissa mutta auto toimi melko hyvin testilenkillä.

Neulojen profiilit ovat melko erilaiset, saako tuon  paketin "toimimaan" hyvin tuolla AAG neulalla? 

Pientä empimistä kovemmissa kiihdytyksissä ja vapaalle kun vaihtoi vaikka liikenne ympyrään tai risteykseen ja sitten jatkoi vaikka kolmosella matkaa niin tuntui hyytyvän pahasti, kakkosta vaati pesään ja röpöttäen liikkeelle. Tasakaasulla pelasi hyvin. Ja liikkeelle ykkösellä sekä siitä 80 vauhtiin rauhallisesti pykältäen meni ihan hyvin.

Säätö alkaa olla jo noin lähellä niin puhutaanko tässä nyt vartti kierroksen säädöstä seosmutteriin vai jotain 1/8 osa kierrosta kerrallaan? Liian laihalla taitaa käydä kun ei bensa riitä aina kun sitä tarvitaan.

Link to post
Share on other sites

Ei muuta, kuin kokeilemalla. Vähän säätöä ja ajoa, perstuntumalla sen saa parhaiten kohdalleen. Sytkän säädöt oon kanssa tehny samalla tavalla.

Link to post
Share on other sites

Jotain on mennyt ton AAU neulan kanssa vituralleen. Sen pitäis olla mittojen mukaan ekan sentin matkan koko lailla liki AAG neulaa, vasta sen jälkeen rikastuu reippaasti. Itse kun aikoinaan testailin neuloja niin en edes säätänyt tyhjäkäyntiseoksia, sen määrää neulan paksuin osa ja suurimmassa osassa neuloja se on kuta kuinkin saman paksuinen. Jos se nyt käy siedettävää tyhjäkäyntiseosta niin kokeile AAU neulaa uudelleen. AAG:n pitäis jäädä laihalle kiihdyttäessä, kokeile vetää pikkuisen ryyppyä auki. Jos auttaa kiihdytyksessä niin neula on liian paksu (=seos laihalla)

Link to post
Share on other sites

On siellä öljyt vaimentimessa 🙂

Laitoin orkkisneulan, toimi hyvin, laitoin AAU neulan takaisin ja toimi taas hyvin, pikku säädöllä oikein hyvin...

En tiedä oliko jotain roskaa tms. ja neula "jumittui" vai voiko tuon asennuksen vaan käsiä noin lahjakkaasti. Vähän carbcleaneria suhauttelin neulan vaihdon välissä.

Eli minorv8 oli ihan oikeassa, neula oli jotenkin viturallaan ja bensaa huilasi läpi liikaa.

Link to post
Share on other sites

Mulla oli neulan keskitys alussa pielessä, neula kanitti ja koho ei menny pohjaan asti ja ei sitten meinannu noustakkaan. Siinä koho kupin vieressä semmonen tappi jolla voi kokeilla nouseeko koho nätisti ja kilahtaako pohjaan alas tullessaan 🙂 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...