Jump to content

Mini "mix" -72


Recommended Posts

Tullut nyt rakenneltua autoa vähän paremman MK3 korin ympärille vaikka vähän paikkailua tarvitseekin niinkuin aina.  😀

Ideana on tehdä ykköskorista muistuttava ulkonäkö pienillä takavaloilla ja "viiksimaskilla", loput autosta paljastaa kuitenkin uudempi koriseksi "lisämausteilla".

Jarrut menee uusiksi ja eteen muutossarjalla  8.4 -> 7.5" levyt ja taakse tietysti levitetyt rummut.

Eteen tulee peltinen flippikeula, saranointi ja miten aukeaa vielä mietinnässä.

 

 

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 71
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nivelet on myös minisportilta, omissa nivelissä ei näytä olevan ainakaan mitään huomattavaa "sinerrystä". Toivottavasti ei moista vikaa enään osissa kun ovat aika tärkeässä roolissa kuitenkin. 😮

Näitähän pitää olla aina jemmassa

Japanissa suunnitellut ja tehdyt osat niin laatukin on kohdillaan. http://guess-works.com/Shop/Parts/?type=bottletopracing&argument=NSR

Posted Images

Takavalot tuli keväällä jo sovitelevyillä laitettua.. en koria halunnut silputa niin sovitelevyistä pari milliä reunoilta täytyi ottaa pois että istuu lampunreikiin. Tarkkasilmäisemmät voi sanoa onko ihan päin metsää laitettu, mutta omaan silmään ainakin ihan riittävän hyvä.

Sisustaa sovitellut ja suunnitellut myös. Halpa mattosarja minisportilta tuli tilattua, ei ollenkaan huonon oloinen hintaisekseen.

Kojelautaa en varmaankaan laita ja yksittäinen mittari täyttää reijän keskeltä.

Ratin keskiö tuo rattia vähän turhan kauas vilkkuviiksestä, mutta eiköhän sen kanssa pärjää jos jaksaa vaan vääntää noin pientä rattia. 🤣

Penkkejä sovitellut vaikka mitä, minin omat penkit ei ollutkaan omaan mieleen istuvuudeltaan joten tuli lopulta tilattua retrokuppipenkit jotka sopii lookkiin paremmin ja varmaan mukavemmatkin vaikka selkänojan säädöt jää pois.

103645940_3137359243022578_520315801202109520_n.jpg

103833130_3137359343022568_3335241717794128442_n.jpg

 

121644798_3493317417426757_8239852049911943145_n.jpg

121655027_3493317304093435_1814197923749368974_n.jpg

Link to post
Share on other sites

Aika edulliset,tosin noissa sitten takapuoli ja selkä hikoo sitten kunnolla.😆. -90 luvulla teetin verhoilijalla aidosta nahasta vanhat kuppipenkit, vanhat rallimallit. Ei jääny selkä kiinni, ees helteellä. Maksoi silloin yhtä paljon teettäminen parilta,kuin nuo.

Link to post
Share on other sites

90 luvulla hinnat oli vähän erit 🙂 Pyysin tarjouksia Minin niskatuellisten penkkien verhoilusta keinonahalla, arvio oli työstä 600-700e plus materiaalit.
Päälliset olis halvimmillaan maksaneet 245e ja parempi malli 300e, -74 malliin, (oli ainoa mihin oli valmiit kaavat). Penkit kuitenki väliaikaset niin motonetin päälliset joita anoppi vähän modasi oli 40e. 

Link to post
Share on other sites

Kovin kallista on teettäminen, tietysti jos entisöi niin silloin on varmaan järkevintä.

Jää nähtäväksi kuinka hyvin tälläiset halpispenkit kestävät nahoiltaan, mutta ainakin ovat hyvät istua.

Alustan osia pitäisi talven aikana puhaltaa puhtaaksi ja maalailla, mutta heti tuli vaikeuksia kun ostamista etunavoista ei vetarit suostu irtoamaan, ilmeisesti edellinen omistaja törmännyt samaan ongelmaan kun irroitettu vaihdelaatikon päästä molemmat.  Onko tähän joku temppu tähän vai pitääkö vain käyttää enemmän voimaa? 😆

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Rummut vai levyt ? Molemmissa samankokoiset laakerit, levyissä on nivelen ulkohalkaisija suurempi. Rummuissa pidempi nivelen rihla ja vastaava vetolaipan rihla ja todennäköisesti ahdistaa sieltä. Lisää voimaa...

Rumpujarrullisen vetolaippa: http://minispares.com/product/Classic/Suspension/21A231.aspx?19&ReturnUrl=/search/classic/drive flange.aspx|Back to search

Rumpujarrullisen nivel: http://minispares.com/product/Classic/Drivetrain/CV Joints/GCV1105.aspx?0801&ReturnUrl=/shop/classic/Drivetrain/CV~Joints.aspx|Back to shop

Link to post
Share on other sites

Eipä siinä mitään kun uudet laakeritkin löytyy.

Nyt tosin halkesi vetarin mutteri kun lisäsin voimaa.. täytyy kokeilla tukea paremmin ja puuta tms väliin ettei mene vetarin jengat sököksi.

Link to post
Share on other sites
  • Weikko changed the title to Mini "mix" -72

Nyt on kyllä kovaa kiinni..  ei sittenkään auta lämpö tai öljy tähän yksilöön, taitaa olla prässin paikka?  😐

Tilannetta ainakin helpotti se että vetoakseli lähti irti nivelestä.

122812891_404020390759322_8313599616613549966_n.jpg

Link to post
Share on other sites

Nivel suostui irtautumaan navasta onneksi, mutta oli aivan älyttömän kovaa kiinni!

Ei paljonkaan tarvinnut tehdä. Prässillä kova paine, lämpöä, irroitusöljyä mielin määrin ja moskalla iskua niin alkoi milli kerrallaan liikkumaan. 😁

Nivelet menee uusintaan kun saivat sen verran osumaa irroituksessa ja ompahan sitten uutta.

Täytyy vielä tarkistaa paremmin ettei napaan tullut vahinkoa kamppailun yhteydessä.

Kuvasta näkee että hyvin on purrut laakeriin kiinni.

 

122949159_3531646756927156_2374717563140029257_n.jpg

122983656_3531646853593813_826781583656097912_n.jpg

Link to post
Share on other sites

Oli niissä laakereissa rasvat tallella sentään, pyyhkäisin pois ennen kuvaamista. 😁

Katsotaan miten hyvin kääntövarret lähtee irti, sillä helpottaa puhallusta / maalausta ja sitten kasailla uusilla pulteilla.

Link to post
Share on other sites

Jes!

Nyt ollaan jo voiton puolella etunapojen suhteen. 🙂

Loput kääntövarsien puslista saatu irti, yhden kylkeen joutui hitsaamaan pultin avuksi, kun ei muuten suostunut saamaan kunnon otetta.

Laakerikoolitkin lähti suosiolla irti ilman ylimääräistä vääntämistä.

 

 

123237424_1333828350303271_2418540914409352697_n.jpg

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...