Jump to content

Vikakoodit 0033FF,00C587,00A559


Recommended Posts

Akku vaihdettu 2vkoa sitten, nyt herjasi "Increased battery discharge while stationary". Tuollaiset koodit sain Carlylla ulos. Keskinopeusnäytön tienoille jää joku hurisemaan kun auton sammuttaa. Potilas on Countryman S -11. Onko kellään tullut samoja eteen?

Screenshot_20210214-202412.jpg

Screenshot_20210214-202412.jpg

Link to post
Share on other sites

Latasitko uuden akun, asennuksen yhteydessä? ja jos latasit autossa kiinni ollessa, niin IBS: n kautta, ei suoraan akun navoista? Noi koodit näyttäis liittyvän mukavuuslaitteiden pois puottamiseen akun alentuneen suorituskyvyn johdosta, huutaa latausta akulle....

Link to post
Share on other sites

Ihan ensimmäiseksi vikoodeissa pistää silmään tuo öljynpaineen ohjausventtiilin oikosulku positiiviseen. Itse en kyllä ottaisi öljynpaineiden suhteen mitään riskejä vaan tutkisin sen ihan ensimmäiseksi. 

Seuraavan vikoodin perusteella taas näyttäisi, että joku laite estää auton "nukahtamisen", mikä kyllä selittää sen akun varaustilan laskemisen seosonnan aikana. En osaa tuon koodin perusteella päätellä mikä sen estää. Monissa bemareissa esim Comfort Access -ovenkahvat voivat aiheuttaa tällaista, kun kahvan sisään pääsee vettä ja ne alkavat oikutella, mutta vastaavia vikatiloja on varmasti paljon muitakin. Voisiko jopa tuo öljynpaineen ohjausventtiilin oikosulku aiheuttaa sen, en tiedä? Joku osajärjestelmä siellä näyttäisi jäävän hyrräämään, eikä nukahda, ja siksi akku tyhjenee seisonnan aikana.

Tuon viimeisen vikakoodin veikkaisin olevan peruja jännitteen kyykkäämisestä.

Ps. Akun vaihdon yhteydessä olisi myös hyvä kuitata akku vaihdetuksi, jos sitä ei ole tehty. Samalla pitäisi koodata uusi akun tyyppi/koko, jos uusi akku eroaa spekseiltään vanhasta. Ei se kyllä näitä ongelmia selitä.

Ps2. Tuo keskinopeusnäyttö ja hurina ... mikä on keskinopeusnäyttö? Omat Minit ovat vanhempia ja niissä ei sellaista ole. Näissähän voi jäädä yhtä jos toista hurisemaan sammutuksen jälkeen, mutta auton pitäisi nukahtaa noin vartin kuluessa sammutuksesta, eikä sen jälkeen pitäisi jäädä kuin joitakin (kymmeniä) miiliampeereita ylläpitovirtoja jäljelle. Tuo hurina voi jotain selittää, jos se on ihan uusi ääni, mutta voi olla harmiton ja asiaankuuluvakin.

Link to post
Share on other sites
16 tuntia sitten, holkki kirjoitti:

Latasitko uuden akun, asennuksen yhteydessä? ja jos latasit autossa kiinni ollessa, niin IBS: n kautta, ei suoraan akun navoista? Noi koodit näyttäis liittyvän mukavuuslaitteiden pois puottamiseen akun alentuneen suorituskyvyn johdosta, huutaa latausta akulle....

Latasin kiinni ollessa ja Ctekin pikaliitin johtojen kautta jotka kiinni navoissa. Latasin ulkona pakkasessa, joten voi olla vajaa akkukin. Akku vaihdettu 2vkoa sitten ja koodattu vaihdon yhteydessä. Edellinen alkuperäinen akku antoi samoja ilmoituksia ja pudotteli esim. lämmityslaitteen puhaltimen pois käytöstä. Tuo ilmoitus tuli -20c parin tunnin seisonnan jälkeen. Oli kylläkin ajettu 25km ennen sitä. Näyttää lataavan ajon aikana 14.7v. Lueskelin tuolta Bmw foorumilta noita akku/ilmoitus ongelmia. Auton järjestelmä lataa tuota agm akkua ilmeisesti vain 80% asti. Pitääpä ladata akku lämpimässä ja tarkkailla hävittääkö virtaa jonnekkin ns. lepotilassa.

Link to post
Share on other sites
57 minuuttia sitten, karvalakki kirjoitti:

Ihan ensimmäiseksi vikoodeissa pistää silmään tuo öljynpaineen ohjausventtiilin oikosulku positiiviseen. Itse en kyllä ottaisi öljynpaineiden suhteen mitään riskejä vaan tutkisin sen ihan ensimmäiseksi. 

Seuraavan vikoodin perusteella taas näyttäisi, että joku laite estää auton "nukahtamisen", mikä kyllä selittää sen akun varaustilan laskemisen seosonnan aikana. En osaa tuon koodin perusteella päätellä mikä sen estää. Monissa bemareissa esim Comfort Access -ovenkahvat voivat aiheuttaa tällaista, kun kahvan sisään pääsee vettä ja ne alkavat oikutella, mutta vastaavia vikatiloja on varmasti paljon muitakin. Voisiko jopa tuo öljynpaineen ohjausventtiilin oikosulku aiheuttaa sen, en tiedä? Joku osajärjestelmä siellä näyttäisi jäävän hyrräämään, eikä nukahda, ja siksi akku tyhjenee seisonnan aikana.

Tuon viimeisen vikakoodin veikkaisin olevan peruja jännitteen kyykkäämisestä.

Ps. Akun vaihdon yhteydessä olisi myös hyvä kuitata akku vaihdetuksi, jos sitä ei ole tehty. Samalla pitäisi koodata uusi akun tyyppi/koko, jos uusi akku eroaa spekseiltään vanhasta. Ei se kyllä näitä ongelmia selitä.

Ps2. Tuo keskinopeusnäyttö ja hurina ... mikä on keskinopeusnäyttö? Omat Minit ovat vanhempia ja niissä ei sellaista ole. Näissähän voi jäädä yhtä jos toista hurisemaan sammutuksen jälkeen, mutta auton pitäisi nukahtaa noin vartin kuluessa sammutuksesta, eikä sen jälkeen pitäisi jäädä kuin joitakin (kymmeniä) miiliampeereita ylläpitovirtoja jäljelle. Tuo hurina voi jotain selittää, jos se on ihan uusi ääni, mutta voi olla harmiton ja asiaankuuluvakin.

On antanut noita koodeja jo aiemmin ja ei ole löytynyt googlesta järkevää selitystä noihin. Voisiko likaiset vanos sensorit aiheuttaa vaikkei niistä ole herjausta? Onko noita vikakoodeja mahdollista selvittää esim. Bmw huollossa. Ei ole noita Mini huoltoja ihan liiaksi asti täällä Pohjois-Suomessa..

Juu, ja tuossa Countrymanissa on tosiaanki keskikonsolin isossa pyöreässä näyttöpaneelissa ulkokehällä liikkuva nopeusmittarin neula..😲

Screenshot_20210215-132342.jpg

Link to post
Share on other sites

Kyselyä paikallisiin korjaamoihin, aika monet pystyy nykyisin lukemaan Mininkin vikakoodit. Esim. Täällä itärajalla paikallisella AD ketjun korjaamolla homma onnistuu.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...