Jump to content

Recommended Posts

Moi, oisko Mikkelin seudulla ketään, jolla ois vikalukijaa R56/58:iin? Kun painaa starttinappia ei tapahdu mitään, virtaa pitäisi olla. Ainakin valot palaa. Itse en ole paikalla, vaimolla ongelmia sen kanssa.

Link to post
Share on other sites

Vika vaihto-ehtojahan on useita: liian vähän virtaa, kytkimen katkaisija, startin heräte johto,ajon esto. Starttihan harvoin hajoo ihan totaalisesti, naksahtais yleensä edes. Ajettu 89000. Vm: -12. Akku alkuperäinen, ennen ei oireillu. Ajettu aina pitkää matkaa.

Link to post
Share on other sites

Virtaa on, ei ainakaan siitä kiinni. Se kytkinpolkimen katkaisin puolestaan niin mystinen ettei ilman lukijaa tajua mitään. Startin piuhatkin kiinni.

Link to post
Share on other sites

Toivottavasti ei oo footwell yksikkö sipannu. Mulla teki aikanaan R56 saman. Virtaa oli, bensaa oli mutta footwell oli pimentany koelaudan toimintaa. Kaikki oli siis ihan ok oloista mutta napista vaan ei tapahtunut mitään. Aikani testailin siellä mihin se sippas ja kerran yht äkkiä sytty, jolloin sain ajettua sen himaan. Ei ollu silloin lukijaa, niin en tiedä antoko jotain koodeja ja oli ollu niin vähän aikaa mulla, että liike hoiti kuntoon.

Link to post
Share on other sites

Tässä tosin kaikki valot mittaristoon syttyy ja vähän ajan päästä sammuu muut, paitsi moottorin häiriövalo jää palamaan ja sitten napin painon jälkeen ei tapahdu mitään. Joku rele vaan surahtaa. Yhtään palanutta sulaketta ei löytyny.

Link to post
Share on other sites

Moro!

Ootko kokeillut, että lähteekö "mäkistartilla"? Jos siinä startti piirissä on häikkää, mutta bensapuoli ok? Jos se Footwell tai onko se FMR sama asia, sille löytyy korjaaja Tuusulasta, Jakiltech / jukka kilpiö, muutaman olen BMW/ Mini korjauttanut siellä. Harvinainen ominaisuus, hyvä&halpa! vuoden takuulla...ei ollut mainos!

Link to post
Share on other sites

Auto v..mäisessä paikassa tallissa, ylämäkeen pitäs työntää ensin n.30 m, sit olis alamäkeä. Mutta jos se kytkin anturi sökö, lähteekö edes mäkistartilla? Sitten vielä tää starttinappi systeemi?  Oon miettiny kaikki läpi.

Tää lähtee huomenna hinurilla Lappeenrantaan Laakkoselle, minihuoltoon.

Link to post
Share on other sites

Enkä ikinä oo edes testannu saako tätä edes "terveenä" mäki startilla käyntiin, kun tässä on tuo kytkimen pohjaan polku, ennen käynnistystä.???

Link to post
Share on other sites

Hmmm...eikö se starttitieto kulje sen kytkimen polkimen kautta? Jos painaa vaan startti napista virrat päälle ja pukkaa vaihdetta vasten käyntiin....en tiedä, ei pysty juuri nyt kokeilee omallakaan, kun on talviseisonnassa tallilla. Mutta harmi kun sun nurkilla ei oo ketään istalla touhuajaa, ois voinnut yrittää selviä ennen marmorille hinausta.....

Link to post
Share on other sites
13 hours ago, Turbo 69 said:

Enkä ikinä oo edes testannu saako tätä edes "terveenä" mäki startilla käyntiin, kun tässä on tuo kytkimen pohjaan polku, ennen käynnistystä.???

Mun mielestä toi kytkinanturi estää vain starttimoottorin toiminnan. Muutenhan kärry sammuis aina kun kytkin on ylhäällä...

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...