Jump to content

Hydrolasticin venttiili, minkälainen "sielu"?


Recommended Posts

Sanokaas viisaammat että onko hydrolasticin venttiili sisus (sielu)normaali neulaventtiili? Pitäs laittaa paineet päälle ja samalla meinasin vaihtaa sielut mutta en pääse asiaa tarkistamaan etukäteen.

Mikä on pituus? Käykö suoraan jos käyn esim. Motonetista setin Tubeless venttiileitä ja otan niistä sisuskalut?

Link to post
Share on other sites

Ainakin 20v sitten tuo lyhyt rengasventtiili toimi, kun kadotin yhden jousi rempassa. Ei vuotanu.

Eikös se ole Dunlopin keksimä systeemi, miks se ois vaihtanu venttiiliä?

Edited by Turbo 69
Link to post
Share on other sites

Kävin noita lyhyitä tänään ostamassa. Huomenna tarkoitus laittaa aineet sisään ja paineet päälle. Sormet ristiin että ei mistään vuoda kun ovat olleet tyhjillään hyvän tovin 😓

Link to post
Share on other sites

Täältä löytyy 3 ehjää hydro elementtiä jos joku pettää. Olivat ainakin viime syksynä ehjiä. Vm-67 minissä olleet. 

Link to post
Share on other sites
30 minuuttia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Täältä löytyy 3 ehjää hydro elementtiä jos joku pettää. Olivat ainakin viime syksynä ehjiä. Vm-67 minissä olleet. 

Hyvä tietää👍Ei vaan jaksais millään ruveta purkamaan ja kelkkoja pois pudottamaan kun vihdoin ois tilanne että alkais kasaaminen 😁

Link to post
Share on other sites

Nää on tosin pirun räkäsiä päältäpäin, postikulujen hinnalla saa. Toivottavasti et tarvii..👍👍

Link to post
Share on other sites

Ne sitten mahtuvat pois ilman kelkan pudotusta...

Link to post
Share on other sites

Luulis, että letkut/ putket yleisimmin prakaa ei itse elementti ..tiiä häntä?

Mulla ei ole ollut kun yks tai kaksi hydrolastic Miniä molemmissa toimi, mutta se oli kauan sitten..

Link to post
Share on other sites

Yli 25v sitten meni "rotta" ministä toinen etupussi silleen, että ei yhtään nestettä tullu ulos, mutta kulma nyökähti alas. Sisäinen vuoto, vaihdoin sen jälkeen kumit tilalle.👌. Nykyisessä rautaa.🤟

Link to post
Share on other sites
3 tuntia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Ne sitten mahtuvat pois ilman kelkan pudotusta...

No tämähän on hyvä uutinen. Varmaan olisi järkevä vaihtaa systeemi kuivaan mutta koitetaan nyt tärryttää originaaleilla niin pitkään kun toimii 😁

Link to post
Share on other sites

No se venttiili oli sit se pitkä 😂 en tiedä voiko tilalle kiertää lyhyen. Pitää ensi viikolla koittaa löytää pitkät jostain. 
 

Minisparesin muoviputket aika mielenkiintoiset koittaa oikoa paikoilleen. Pituutta myös extraa varmaan 50cm kun eivät kierrä takakelkan ympäri. Pitää niputtaa lenkille takaluukun lattian alle. 
 

Pitää keksiä myös muutamaan kohtaan myös pehmuketta putken ympärille. Pätkä kumiletkua muoviputken ympärille voisi toimia. 

Link to post
Share on other sites
11 minuuttia sitten, MikaJ kirjoitti:

Jos ei löydy pitkää venttiiliä niin mulla on tossa vielä työpöydällä pari kun just vaihdoin museomopoon uudet sisäkumit. Pistä YV:llä osoite niin kirjeenä perille jos et Turusta hae.

Kiitos tiedosta👍 Aattelin soittaa IKHlle ja kysästä, niillä saattaa olla kun muistelen että traktoreissa ja muissa isommissa koneissa on tuo pitkä venttiili. 
 

Motonet ja muut vastaavat jo käyty läpi. 

Link to post
Share on other sites

Laitetaas vielä pieni päivitys asiaan:

MikaJ toimitti venttiilit, iso kiitos hänelle 👍 Nesteet sain sisään ja paineet päälle, vuotoja ei ilmennyt. Pikkuisen jäi paineet vajaaksi kun nestettä menikin enemmän kuin olin varannut (2l) ja en uskaltanut ihan kaikkea pumpata ettei hornase lopussa ilmaa mukaan. Ensi kerralla lisää nestettä & painetta ja sitten jatkuu kasaaminen muilta osin.

 

 

Link to post
Share on other sites

Anteeksi, että laitoin virheellistä tietoa. Pitää laittaa muistiin, että noihin pitkiin venttiileihin törmätessä, pitää ottaa talteen.😔.

Nestettä tekivät itekin aikoinaan suhteella: 3 osaa glykoli, 2 osaa vettä ja 1 osa paine-ilmajarrujen jäänesto.

Link to post
Share on other sites
24 minuuttia sitten, Turbo 69 kirjoitti:

Anteeksi, että laitoin virheellistä tietoa. Pitää laittaa muistiin, että noihin pitkiin venttiileihin törmätessä, pitää ottaa talteen.😔.

Nestettä tekivät itekin aikoinaan suhteella: 3 osaa glykoli, 2 osaa vettä ja 1 osa paine-ilmajarrujen jäänesto.

No tässä ei onneksi mennyt montaa kymmentä senttiä hukkaan, kun pari lyhyttä venttiiliä ostin 😁

Minä tein nesteet mikstuuralla: 50% jäähdytinnestettä ja 50% paineilmajarrujen jäänestoa

Link to post
Share on other sites

Toimii se varmaan tuollakin, ennen kai oli nuo nesteet kalliimpia...vedellä jatkettiin.. mikä lie syy?

Sen verran oli aikoinaan "varmaa" tietoa, että sinne pitää laittaa jarrunestettä, se ehkä monet hydron pussit sitten tuhosikin, keräsi vettä ja talvella jäätyivät paskaksi.

Link to post
Share on other sites

On aikaisemminkin näistä nesteistä ollu puhetta? Mitäs se Citroen käytti omissa systeemeissä?

Link to post
Share on other sites

Mikäkin koitin kaivella täältä foorumilta, muistan että joku huikkasi tuon 50/50 reseptin. Ulkomaan foorumeilla oli vaihtelevaa tuo määrä, mutta samat ainesosat. Jarrunesteestä oli mainintoja ettei tosiaan kannata laittaa.

Link to post
Share on other sites

Miun tuo seos tieto perustuu entisen minimiehen, nykyinen 'magneetto mies' tietoihin. Harrasti ennen Minejä ja heillä oli korjaamolla tuo minin jousiin tarkoitettu pumppu. Häneltä saatu tieto ja siihen olen aina luottanu.

Link to post
Share on other sites

Tietosi varmasti pitää kutinsa. Tuossa minun käyttämässä on vain glykolia jonkin verran enemmän, ei se kuitenkaan 100% ole, on vettäkin vähän mukana. Kai se tärkein on ruosteenesto ja jäätymisenesto.

Link to post
Share on other sites

Okei, vettäkin siinä kannattaa vähän käyttää. Virallinen  neste on vara-osa numerolla BMC 97H 2801. Vieläköhän jostain löytyis? 😀.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...