Jump to content

Recommended Posts

Tulipahan sitte taas kerran sotkettua kädet kyynärpäitä myöten sinne. 
Potilaana siis -01 vuoden R50 johon on tässä vuosien saatossa laiteltu vähän sitä ja tätä. 
Kaikkihan lähti oheisesta threadistä: https://mini2.fi/forum/topic/6555-r50-aloitti-parkkipaikan-merkkaamisen/

Kyseisen threadin jälkeen on tullut laitettua äänenvaimennusta, päivitettyä humppavehkeet, korjattu pienempiä ja isompia vikoja. 
Alkuperäisen moottorin kansikin on hyötykäytössä kun vaihtomoottorin 3 -sylinterin tulpan kierteet antoi periksi. 
Kansirempan jälkeen olikin sitten vuorossa lämppärin kenno ja hetki sen jälkeen syyläri sanoi sopimuksen irti. Lopulta hävisi 3 ja 5 vaihde sekä syncrot. 

Nyt on sitte taas pienempää projektia tiedossa kun tallissa odottelee getrag GS6-85BG (BKD) 6-vaihteinen -laatikko, joka pitäsi sovitella ton moottorin jatkoksi. 
Internetin mukaan plug&play, mutta omien kokemuksien mukaan se yhteensopivuus on aina kyseenalaista tai ainakin jotain joutuu soveltamaan reilumalla kädellä, joten tässä nyt odotellaan hieman motivaation kasvua, jotta pääsee sovittelemaan paikalleen. 
Oheishilppeitä mitä tuossa vaihtuu samalla on vetarit, startti ja siirtäjä vaijereineen.
Kytkimeksi tulee valeon kit4p, joka sisältää irroitinlaakerin, kytkinlevyn, vauhtipyörän, painelevyn ja samalla muunto kaksimassavauhtipyörästä yksimassavauhtipyörään.

Harkinnassa on myös hakea eflexfuel -yksikkö motonetin outletista ja trafilta muunnostuki, jolloin saisi 4€ profittia tuosta muunnoksesta katsastuksineen.

Vieläkin harmittaa etten tunkenut vaihdossa uuteen autoon kun väkisin koittivat sitä saada. 
Eihän tuossa taas tälläkään kertaa ole mitään järkeä, mutta tehdään tekemisen ilosta ja nautitaan kesästä. 
Muutamia kuvia vuosien varrelta

Link to post
Share on other sites

Laittelehan sitten tänne listaa mitä kaikkea toi 6-v getrag -konversio vaati. Mielenkiintoinen projekti.

Itse olen myös noita äänieristyksiä laitellut omaan Miniin. Meteliähän tuolla kärryssä kyllä riittää. Nyt viimeisimpänä lisäyksenä laitoin eristemattoa myös pyöränkoteloihin, kun oli sisälokasuojat muutenkin irti. Saapa nähdä vaikuttiko mitään.

Etanolilla ajelu ei tällä hetkellä taida tuoda minkäänlaista säästöä bensaan verrattuna, mutta onhan se ekologisempaa. Ja saa käydä tankilla useammin. 😁

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...