Jump to content

Mini 998c -78 HS4 kaasari vuotaa


Recommended Posts

Tuli putsattua kaasari perusteellisesti ultraäänipesurilla ja uudelleenasennuksen jälkeen vuotaa bensaa tuosta "Jet Pipestä" Liitteenä kuva ennen pesua. Tiiviste on kunnolla paikoillaan mutta silti vuotaa.

Vaihtoehto olisi myös tilata uusi Jet tuohon mutta mallista en tiedä. Ensimmäinen kerta kun kaasaria joutuu ropaamaan. Kuvista päätellen näyttää Waxstat mallilta.

Osaisko joku jeesata vaihtaakko tiivisteen tai koko alaosan? Minisportit, maniat, sparet ja tronit selattu mutta moni myy ei oota.

HS4 kaasari1.jpg

Link to post
Share on other sites

Siinä on semmonen messinkiprikka putkessa, ennen kumitiivistettä. Onko ne oikein kasattu? Yleensä irrotus vaiheessa se prikka tuppaa jäämään kiinni sinne kohokammioon.

Link to post
Share on other sites

Ei kannata sitä vanhaa ehjää vaihtaa uuteen, jos on toiminu. Yleensä ne uudet ei pidäkään bensaa oikealla puolella.😉.

Link to post
Share on other sites

Vanhemmanmallisen kasipätkän ja tonnisen venttiilivarrentiivisteistä saa sopivan tiivisteen tähän tarkoitukseen. Edellyttäen, että ovat sopivan pehmeitä ja melkein oikeankokoisia, eli pystyy painamaan nylonputken päälle. Yläpään tiivistesarjoissa on joskus ihan liian pieniä ja kovia o-renkaita, eikä ne sovi edes venttiilinvarteen. Vanhoja tiivistesarjoja kannattaa kuitenkiin kaivella esiin.

Käytettyjä suutinputken tiivisteitä ei kannata ajatella. Ne on jo ihan varmaan tuhannen tötteröllä. Tukilevy eli puristinrengas kannattaa myös vaihtaa.

 

 

2A879.jpg

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...