Jump to content

2010, cooper s öljynsyönti


RouZ
 Share

Recommended Posts

Onko näissä moottoreissa normaalia, että vie öljyä? 5tkm öljynvaihdosta ja tikku ei kastunutkaan enää. Noin 1l lisäyksellä maksimissa

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Jep! Ja jos kaasujalka raskas niin enempi vie. Lienee joku yhteys korkeaan öljynlämpöön... Nyt kun erillinen öljynlauhdutin niin ei normiajossa lämmöt nouse yli sadan niin ei ole tarvinnut jatkuvasti lisäillä..

Link to comment
Share on other sites

Sitäpä mietinkin, että onko normaalia, vai vienkö pajalle tutkittavaksi, kun saisi mahdollisen vian ehkä liikkeen piikkiin Vuotoja ei näy, öpohja vähän märkä, mutta ei vuoda maahan asti


Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Minusta litra per 5tkm ei ole paha, vaikka auton ei pitäisikään kuluttaa yhtään öljyä. Tuon vertainen kulutus voi syntyä monesta asiasta ja syyn löytäminen voi olla hankalaa.

Mitä taas öljyn vuotamiseen tulee, niin en ole ikinä nähnyt autoa, joka vuotaisi niin paljon öljyä että se näkyisi öljytikussa. Öljy on niin näkyisää, että yksikin tippa tekee läikän auton alle, ja esim desilitra muodostaisi varmaan koko auton kokoisen lammikon. 

Link to comment
Share on other sites

N14 koneessa tuo on kyllä normaalia. N18 onko tuossa en tiedä. 

Itse aikoinaan säikähdin kun kuukausi oston jälkeen 90t mittarissa ja tikku oli enää kärjestä märkä.

Vanhasta Intercoolerista tuli desi mutta ei tuo turbo ole väljän tuntuinen eikä muutenkaan pössäytä savua. 

Omasta mielestä huohotinputki kannesta imusarjaan vienee "tasaisesti" öljyä kiertoon. Jos puskee öljyä taas imuputkeen menevästä huohottimesta on jotain ongelmaa kopassa. Omassa catch can kitistä kun ei löydy kuin max 0,5d loppukesästä ennen talvisäilytystä.

Isoimpana ongelmana tuosta tulee imukanavien likaantuminen. Onneksi tuo öljy ei vielä ole kullan hinnoissa...

Link to comment
Share on other sites

Joo, kyllä tuon juuri sietää....ongelmana on vaan se, ettei unohda tarkkailla sitä öljyn määrää, liian alhainen voi kostautua esim. nokkaketjun kiristäjän toiminnassa ja kun kurkkasin n.100 tkm ajettua downpipeä/katalysaattoria, aika nokiselta näyttää....varmaan osa on palanutta öljyä...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...